تلاش جوانان مسلمان برای مقابله با اسلام‌هراسی در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایکنا ، «لیندا سرسور»، فعال فلسطینی مقیم بروکلین آمریکا در این باره می‌گوید: فضا به‌گونه‌ای شده که توهین به مسلمانان و عرب‌ها به مسئله‌ای قابل توجیه و متفاوت از توهین به سایر ادیان بدل شده است.

در این جنبش توییتری، جوانان مسلمان با استفاده از برچسب‌هایی مانند «من می‌ایستم چون…» (#IStandUpBecause ) و «به نام من نه» (#NotInMyName)، تلاش می‌کنند تا تنوع فرهنگی و نقش مثبت اسلام و مسلمانان را به مردم معرفی کنند.

همچنین در برچسب‌هایی مانند «عذرخواهی مسلمانان» (#MuslimApologies) در قالب طنز، نقش مثبت مسلمانان در تمدن انسانی و نیز پیشرفت‌های نوین را معرفی می‌کنند و نشان می‌دهند که چقدر مضحک است که بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان به خاطر یک گروهک کوچک تروریستی مجبور به عذرخواهی شوند.

یکی از کاربران در توییت خود می‌گوید: «معذرت می‌خواهم که آدولف هیتلر نماینده کشور آلمان نیست اما اسامه بن لادن نماینده همه مسلمانان جهان است».

دیگری به طنز عنوان می‌کند: «من به خاطر جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم (و کشتار انسان‌ها در این جنگ‌ها) عذرخواهی می‌کنم، هرچند که مسلمانان هیچ مداخله‌ای در این جنگ‌ها نداشته‌اند اما گفتم که اگر این جنگ‌ها هم به نام مسلمانان شد، عذرخواهی کرده باشم!».

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول