دولت خبر جلسه شورای‌عالی فضای مجازی را اصلاح کرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از مهر بیستمین جلسه شورایعالی فضای مجازی شنبه شب با حضور رئیس جمهور و سران قوا و اعضای حقیقی و حقوقی این شورای عالی که به دستور مقام معظم رهبری از اسفندماه سال ۹۰ تشکیل شده است برگزار شد.

در این جلسه که اخبار آن همان شب در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد رئیس جمهور بر اجرایی و عملیاتی شدن «شبکه ملی ارتباطات به عنوان اینترانت» و نیاز کشور تاکید و اعلام کرد که باید با برطرف کردن نواقص، امکانات «شبکه ملی ارتباطات» را هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار داد.

در این خبر که بعد از آن در سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عینا نیز درج شد یازده مرتبه به واژه «شبکه ملی ارتباطات» که اصالتا هیچ معنایی ندارد و پروژه خاصی پیرامون آن تعریف نشده، اشاره شد و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزارتخانه تخصصی که مکلف به اجرای شبکه ملی اطلاعات است واکنشی به این اشتباه بارز نشان نداد.

این خبر با گذشت یک روز در سایت دولت و وزارت ارتباطات بدون هیچ اشاره ای به سهوی بودن این اشتباه، اصلاح شد و تمامی موارد مربوط به «شبکه ملی ارتباطات» بار دیگر به «شبکه ملی اطلاعات» تغییر یافت البته همچنان کلمه «اینترانت ملی» در این خبر به چشم می خورد.

تغییر نام پروژه «شبکه ملی اطلاعات» در ۹ سال گذشته از تعریف اولیه این پروژه ملی بارها اتفاق افتاده و پس از پشت سر گذاشتن تعابیری چون اینترنت ملی و شبکه ملی اینترنت و اینترانت ملی، مسئولان دولت دهم بسیار تلاش کردند تا با نامگذاری «شبکه ملی اطلاعات»، سوءبرداشت از تعریف پروژه ای به معنی اینترانت داخلی و نیز شبکه ای که جایگزین شبکه اینترنت جهانی شود را برطرف کنند و در اهداف برنامه پنجم توسعه بارها بر اجرای این پروژه تاکید شده است.

شکی نیست که عدم اطلاع رسانی مناسب و به هنگام دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی که نزدیک ۱۲ ساعت بعد از برگزاری این جلسه، خبر مربوط را منتشر کرد برداشت‌های مختلفی از عنوان نادرست «شبکه ملی ارتباطات» را در فضای مجازی سبب شد.

تصمیم حاکمیت بر تاسیس شورایعالی فضای مجازی با توجه به اهمیت فضای مجازی از جمله موضوعاتی است که نیازمند اطلاع رسانی دقیق و بدون وقفه از سوی دبیرخانه این شورا است و انتطار می رود مرکز ملی فضای مجازی و دبیرخانه این شورا حداقل اخبار برگزاری جلسات و خروجی آن را به روز و بدون اشتباه منتشر کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول