احتمال همکاری ایران و امریکا درخصوص اینستاگرام

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از خبرآنلاین محمد علی اسفنانی، با بیان اینکه دستور آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درباره فضاهای مجازی بود که از طریق تلفن همراه قابل دسترسی هستند، درباره احتمال اینکه آمریکا هاست اینستاگرام در اختیار ایران قرار دهد، گفت:ما هم غیر ممکن می دانیم اما یک سری اتفاقاتی افتاده که به نظر می رسد حاضر شدند مناسباتی با وزارت ارتباطات داشته باشند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه این احتمال وجود دارد که هاست اینستاگرام در اختیار کشورمان قرار گیرد، گفت: آنها هم به دنبال این هستند که دسترسی امنیتی را به ما بدهند واین بهترین راهی است که ما هم بتوانیم محتوای اینستاگرام را کنترل کنیم.

او گفت:اینکه با ما به توافق برسند در حد صفر است اما از باب تمام کردن حجت فرصتی داده شد تا تلاش کنند.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دراین باره که چرا ایران تنها وعده طراحی اپلیکیشن های مشابه وایبر و ویچت و اینستاگرام رامی دهد، گفت: شبکه لنزور یک شبکه ای است که هاست آن کاملا ایرانی است و همه قابلیتهای اینستا گرام را دارد.

اسفنانی با بیان اینکه اپلیکیشن های گفتگو و قاصدک کاملا ایرانی هستند، درباره علت عدم استقبال مردم از این شبکه ها، گفت: کاربران ایرانی چون می دانند اپلیکیشن های گفتگو و قاصدک ایرانی است تصور می کنند امن نبوده و آنچه که می خواهند در این اپلیکیشن نیست.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس با بیان اینکه این برنامه ها هنوز شناخته شده نیستند و باید به مردم معرفی شود، گفت: بسیاری از شرکت های اروپایی و آسیایی که فکر می کنید فیلترینگ ندارند به مراتب فیلترینگ قوی تری در بخش خانواده دارند و مواردی همچون کودک آزاری را حذف می کنند.

او با بیان اینکه در آمریکا فیلترینگ خانواده وجود دارد، گفت: فاصله ما از حیث نرم افزاری و تکنولوژی با امریکایی که اینترنت اول از آنجا جرقه زده زیاد است و به سرعت نمی توان برابری کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برخی کشورهایی که فیلترینگ هوشمند دارند حداکثر قدرت فیلترینگ هوشمند آنها ۸۰ تا ۸۵ درصد است یعنی ۱۵ درصد از مسائل مورد دار را نمی توانند فیلتر کنند.

او ادامه داد: با این شرایط حساب کنید با محرومیت ها و تحریم ها چطور بتوانیم پای خود را به اندازه آنها دراز کنیم و فضا را به اندازه آنها ایمن کنیم.

اسفنانی با بیان اینکه در نهایت به جایی می رسیم که چاره ای جز فیلترینگ نداریم، گفت: به جرات می گویم نظر قالب اعضای کارگروه این است که تا جای ممکن شبکه های اجتماعی فیلتر نشود و فیلتر صفحه ای باشد و صفحه هایی که محتوای مجرمانه دارند، حذف شوند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حذف محتوای مجرمانه از فضای اینترنت با اشاره به اینکه مواردی هست که جرات به زبان آوردن آن را ندارم، گفت: موردی بوده که فردی طرز ساخت مواد مخدر را با ابزار و لوازم در دسترس یاد گرفته و مشکلاتی به دنبال آن به وجود آمده است.

او با اشاره به شهادت۶ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در یکی از مناطق مرزی، گفت: فردی که بمب گذاری کرده بود ساخت بمب را از طریق اینترنت با ابزار و لوازم در دسترس ساخته بود.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه اگر بنا باشد محتوا پالایش نشود و آزاد باشند و کنترل نشود به خودمان آسیب می زنیم، دراین باره که آیا بهتر نیست مردم را دراستفاده بهینه از اینترنت آگاه کنیم، گفت: صدا و سیما در آگاه کردن مردم کوتاهی کرده و در دو سال و نیم گذشته که من عضو کارگروه هستم هنوز یک برنامه تلویزیونی دراین باره نداشتیم و آگاهی مردم ضعیف است.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس با بیان اینکه در برخی کشورها فرهنگ شده که کسی که از اینترنت استفاده می کند باید درمنظر اعضای خانواده باشدو نمی تواند در اتاق دربسته باشد، گفت: آگاهی مردم و خانواده ها و آموزش عمومی جامعه . درنهایت فیلترینگ محتوا و صفحه ای باید هم زمان با هم باید باشد و به روش منطقی وپالایش هوشمندپالایش شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول