برنامه جدید وزارت ارتباطات برای شبکه‌های اجتماعی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا وزیر ارتباطات با بیان اینکه تاکنون ۷ شبکه اجتماعی داخلی مبتنی بر توانایی های بومی در کشور پیاده سازی شده است،، گفت: وزارت ارتباطات به دنبال بومی‌ کردن شبکه‌های اجتماعی است به‌طوری که سرور این شبکه‌ها در داخل کشور باشد.

محمود واعظی، اظهار کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درست مانند فضای واقعی کشور است که اگر افراد متدین در آن حضور نداشته باشند می‌تواند در این فضاها فساد به وجود بیاید. هرجایی که افراد متدین در آن حضور داشته باشند فضا در آن عوض می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که هدف اول وزارت ارتباطات بومی‌کردن شبکه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: نباید شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای باشد که کشور‌های خارجی از اطلاعات کاربران آن استفاده کنند. بلکه لازم است شبکه‌های اجتماعی داخلی را نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در هفت یا هشت ماه گذشته چندین شبکه اجتماعی در «بازار» ارائه شده است که از سوی مردم نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

محمود واعظی صبح امروز در جمع بسیجیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ابزارهای بومی در توسعه فضای مجازی خواستار ایجاد نهضت تولید محتوای فضای مجازی توسط بسیجیان شد.

واعظی با بیان اینکه حضور بسیجی ها در فضای مجازی می تواند موثر واقع شود، افزود: بسیجیان می توانند با حضور در شبکه های اجتماعی داخلی و نهضت تولید محتوا، فساد موجود در این شبکه ها را کاهش دهند.

واعظی تصریح کرد: لازم است بسیجیان در این شبکه‌ها حضور داشته باشند. اگر این افراد به مسائل داخلی و فرهنگ مطلع باشند می‌توان فضای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول