روی خوش کاربران به وایبر

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا ، در پژوهشی با عنوان «بررسی الگوی مصرف مطبوعات در میان شهروندان سمنانی» که حاصل نتایج نظرسنجی از شهروندان شهر سمنان در مهر ماه ۹۳ است و توسط مرکز ملی مطالعات و سنجش افکار عمومی انجام شده، در بخش مربوط به الگوی حضور در شبکه‌های اجتماعی آنلاین هم نتایج پژوهش نشان می‌دهد که گذشته از ۶۹ و پنج دهم درصدی که هرگز از شبکه‌های اجتماعی آنلاین استفاده نمی‌کنند، ۱۱ و شش دهم درصد همیشه و ۱۵ و چهار دهم درصد گاهی از این شبکه‌ها بهره می‌برند. که البته در این رابطه ۸۵ و سه دهم درصد شخصاً عضو این شبکه‌ها بوده و ۱۴ و هفت دهم درصد هم اگرچه از آنها استفاده می‌کنند، اما خودشان در این شبکه‌ها عضویتی ندارند. همچنین مهمترین وسیله اتصال پاسخگویان به شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با ۴۳ و شش دهم درصد، بعد از آن کامپیوترهای شخصی با۲۴ و پنج دهم و کامپیوترهای شخصی و تلفن همراه با ۱۶ درصد فراوانی است.

در زمینه اوقات حضور پاسخگویان در شبکه‌های اجتماعی هم بیشترین حضور آنان در ساعات شب یعنی بین ساعات ۱۸ تا ۲۴ بوده و میزان متوسط حضور آنها در این شبکه‌ها طی شبانه روز معادل ۲ و چهار دهم ساعت می‌باشد. که البته با افزایش میزان تحصیلات از میزان حضور آنها در شبکه‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

از میان شبکه‌های اجتماعی مختلفی که افراد در آنها عضویت داشته و یا به هر نحوی در آنها فعالیت دارند، بیشترین حضور آنان در شبکه اجتماعی وایبر با ۲۹ و یک دهم درصد، فیسبوک با ۲۴ درصد و لاین با ۲۲ و سه دهم درصد اختصاص دارد. که مهمترین دلایل استفاده آنها از این شبکه‌ها هم سرگرمی و تفریح با ۴۰ و ۹ دهم درصد و برقراری تماس با دوستان با ۲۶ و چهار دهم درصد فراوانی است.

این پژوهش از ۳۲۰ زن و مرد انجام شده که میانگین سنی آنها رقمی معادل ۳۴ و دو دهم سال و سطح تحصیلات ۴۱ و یک دهم درصد آنها فوق‌دیپلم و لیسانس و ۳۶ و یک دهم درصد نیز دارای سطح تحصیلی دیپلم‌اند.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول