نشر اکاذیب و هتک حیثیت، عمده جرایم اینترنتی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، علی قهرمان‌طالع  اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون عصر ارتباطات است زندگی مدرنیته امروز مستلزم این است که از صنعت و تکنولوژی برای تسریع در ایجاد ارتباط بین افراد استفاده شود.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: توسعه خدمات الکترونیکی و ارائه انواع و اقسام خدمات به صورت الکترونیکی در این زمان بیشتر شده است لذا ضرورت دارد در این زمینه نظارت پلیس وجود داشته باشد.

قهرمان‌طالع افزود: جرایم اینترنتی به صورت قارچ‌گونه در حال پیشرفت است که به خاطر این مسئله ضرورت دارد یک پلیس و ناظر برای این بستر به خاطر کنترل اقدامات مجرمانه وجود داشته باشد که این عمل میسر نخواهد شد مگر اینکه همکاری و مشارکت مردم و پلیس فتا وجود داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: بحث فضای مجازی حائز اهمیت است چرا که اقشار و طیف‌های مختلف جامعه از این حوزه استفاده می‌کنند و پلیس فتا نیز برای مقابله با اقدامات مجرمان در فضای مجازی اقدامات مقابله‌ای در راستای کشف جرم و پویایی این فضا انجام می‌دهد.

قهرمان‌طالع در پایان گفت: محتویات غیراخلاقی سایت‌ها و وبلاگ‌‌ها، تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه که بیشتر شامل وسایل آرایشی و بهداشتی می‌شود و نشر اکاذیب و هتک حیثیت افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی از عمده جرایم اینترنتی هستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول