بازداشت مزاحم زن خراسانی در غرب کشور

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پلیس فتا، زن جوان که از ترس به خودش می لرزید جریان آشنایی خود را با یک مرد از طریق وایبر بازگو کرد که طی آن گرفتار اخاذی شده بود. این زن جوان پس از تنظیم شکایت در پلیس فتای خراسان شمالی گفت: شوهرم وضع مالی خوبی دارد و تاکنون به لحاظ مالی هیچ گاه برای من کم نگذاشته اما آنقدر مشغول کار است که گاهی احساس تنهایی می کنم. پس از آن که همسرم در بهار امسال برایم گوشی نو با فناوری های جدید خرید به پیشنهاد دوستم نرم افزار وایبر را روی آن نصب کردم. پس از مدتی از طریق این فضای مجازی مردی به من پیشنهاد دوستی داد و چون از تنهایی رنج می بردم با خودم گفتم سرگرمی خوبی می شود اما فکر نمی کردم کارم به این جا بکشد.

وی اظهار داشت: پس از گذشت مدتی از ارتباط با مرد غریبه به او احساس دلبستگی شدیدی پیدا کردم به گونه ای که ساعت های زیادی از روز را مشغول ارتباط با او از طریق فضای مجازی بودم.با توجه به دلبستگی که به او پیدا کرده بودم خیلی دوست داشتم چهره اش را ببینم اما او ابتدا امتناع می کرد ولی پس از گذشت مدتی عکسش را برایم ارسال کرد اما وقتی عکسش را در موبایلم دیدم بسیار متعجب شدم. من او را در ذهنم یک فرد خوش صورت و با وقار مجسم کرده بودم اما او بسیار چهره زشتی داشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم ارتباطم را با او قطع کنم اما او دست بردار نبود و وقتی دید که نمی خواهم دیگر ارتباطم را با او ادامه دهم من را تهدید کرد که اگر عکسم را برای او نفرستم همه چیز را به شوهرم می گوید. با توجه به این که خانواده من بسیار معتقد و مذهبی هستند بسیار ترسیده بودم و نمی دانستم چه کار کنم به همین دلیل ابتدا پذیرفتم چند تا از عکس های با حجابم را برای او ارسال کنم اما او دست بردار نبود و از من می خواست که عکس های بی حجابم را برایش بفرستم. با توجه به این ماجرا دیگر چاره ای جز تنظیم شکایت از او ندیدم و حالا از پلیس فتا تقاضا دارم تا با حفظ اسرار و پیشگیری از متوجه شدن خانواده ام به من کمک کند.

این گزارش حاکی است، با توجه به ضرورت موضوع، کارشناسان پلیس فتا بلافاصله دست به کار شدند و تحقیقات فنی و پلیسی خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند.پس از گذشت مدتی از آغاز تحقیقات مأموران پلیس فتا موفق به شناسایی متهم شدند که در یکی از استان های غرب کشور زندگی می کند.

کارشناسان پلیس فتا با مهندسی اجتماعی موفق شدند مدارک و مستندات کاملی برای اثبات جرم متهم به دست آورند و پس از اخذ نیابت قضایی برای دستگیری او اقدام کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با اشاره به این پرونده از افزایش شکایت های متعدد اخاذی از طریق فضای مجازی در موبایل ها خبر داد و گفت: طی یک ماه، ۴ پرونده نیز بررسی شده است که طی آن استفاده نامناسب از فضای مجازی از طریق تلفن همراه باعث فروپاشی خانواده های آنان شده است.

سرگرد «خاکشور» با بیان این که تحصیل کرده ها نیز در این رابطه دچار مشکل می شوند، خاطرنشان کرد: در یکی از این پرونده ها، شاکی خانمی وکیل بود که پس از سال ها زندگی و داشتن فرزند به دلیل بروز مشکلات از این طریق خانواده اش از هم پاشیده بود.

وی توصیه کرد: به جای استفاده از فضاهای مجازی نامتعارف برای گذراندن اوقات فراغت به سراغ برنامه های فرهنگی و ورزشی مناسب و یا دید و بازدید با دوستان و نزدیکان بروند و در صورت استفاده از فضای مجازی از اعتماد بی جا به افراد و ارسال تصاویر شخصی خود پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز مشکل در این رابطه خانواده ها به طور حتم به پلیس فتا مراجعه کنند زیرا کارشناسان پلیس آمادگی کامل دارند تا به موقع به پرونده ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول