فضای مجازی نباید تهدید تلقی شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، علی آقامحمدی روز چهارشنبه در «سلسله نشستهای تخصصی بررسی یافته های حوزه پژوهشهای اجتماعی» در موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای آستان قدس رضوی در مشهد افزود: از فضای رخ داده می توان در حوزه های مختلف به خوبی بهره برد.

وی گفت: اکنون نسلهای سوم و چهارم تلفنهای همراه راه اندازی شده و در آینده قابلیتهای آن گسترش خواهد یافت لذا همه شهروندان می توانند نقشهای مختلف مانند یک خبرنگار، یک گوینده و یک تهیه کننده را ایفا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خروج از انحصار را از ویژگیهای اینترنت ذکر و بیان کرد: اکنون فضای مجازی به عنوان یک رسانه فراگیر قلمداد می شود و در این فضا سه رسانه روزنامه، رادیو و تلویزیون با هم جمع شده اند.

وی افزود: فضای مجازی مهمترین تحول رخ داده و بهترین تجربه و فرصت تاریخی برای ایران است لذا اگر فرصتها را جدی بگیریم می توانیم تحول بنیادی ایجاد کنیم.

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنانش همچنین اظهارداشت: شاخص ثروتهای ناشناخته و ناملموس حاصل از سرمایه های انسانی در ایران خیلی پایین و به میزان ۱۲٫۵ درصد است.

وی گفت: شاخص ثروت حاصل از سرمایه های انسانی در کشورهای پیشرفته به دلیل اقدامات ساختاری، آموزشی و سازماندهی اکنون حدود ۷۵ درصد است.

رییس کمیسیون علمی راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بی توجهی نسبت به استفاده از انسان و سرمایه های انسانی را یک ضعف توصیف و بیان کرد: وجود مشارکت، اعتماد و روابط اجتماعی مطلوب و سازنده نقش مهمی در هم افزایی فعالیتهای اقتصادی و تجاری دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول