اجرای آزمایش فیلترینگ هوشمند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» محمدعلی اسفنانی، عضو ناظر کمیته تعیین مصادیق مجرمانه،  از اجرای طرح فیلترینگ هوشنمد خبر داد و گفت: اجرای آزمایشی این طرح بر روی برخی فضاهای مجازی آغاز شده است. البته فیلترینگ هوشمند فقط در حوزه «مصادیق محتوای مجرمانه» انجام می شود و در باقی موارد اتفاقی نمی افتد.

وی در توضیح هوشمندسازی فیلترینگ افزود:  کل فضا بسته نمی شود بلکه فقط صفحه خاصی محتوای مجرمانه دارد مسدود می شود. قانون مبارزه با جرایم رایانه ای به  مبارزه با محتوای مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی، محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می  رود، محتوا علیه «عفت و اخلاق عمومی»، مقدسات اسلامی، «امنیت و آسایش عمومی» و «مقامات و نهادهای دولتی و عمومی» تصریح  دارد. البته مواردی هم در قانون مجازات اسلامی مثل عکس های مستهجن، الفاظ یا مطالب و دیتاهایی موهن مخالف شرع و اخلاقیات  مشخص شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فیس‌بوک شامل طرح فیلترینگ هوشمند گفت: اول باید کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه موضوع فیلترینگ هوشمند فیس‌بوک را تصویب کند.

اسنفانی در پاسخ به این سؤال که چه فضاهایی طرح هوشمند سازی به طور آزمایشی در حال اجراست؟ گفت: فهرست نام آن فضاها در اختیار وزارت ارتباطات است.

بنابر این گزارش، هرچند طرح فیلترینگ هوشنمد پس ازمدت‌ها اجرایی شد،‌اما با توضیحات این عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، فیلترینگ هوشمند برای اجرایی شدن روی شبکه‌اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر راه زیادی در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول