در زمانه ما تهاجم یعنی «وایبر» و «واتس‌اپ»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه خبری شهرستان آران و بیدگل، به مناست هفته پژوهش کرسی آزاداندیشی با عنوان «فضای مجازی فرصت یا تهدید؟» در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران وبیدگل برگزار شد.

میهمانان این مراسم حجت الاسلام میثم حاجی احمد، خانم جوانمردی از واحد پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قم و خانم بختیاری معاون پژوهش مدیریت استان قم و فعالان عرصه فضای مجازی و طلاب سطح دو و سه مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران وبیدگل بودند.

حجت الاسلام حاجی احمد در ابتدای این نشست با اشاره به تفاوت میان قرن بیستم و قرن بیست و یکم عنوان کرد: قرن بیست ،قرن پیشرفت تکنولوژی بود اما در قرن بیست و یکم ما شاهد تبادل اطلاعات و اخبار توسط فضای مجازی هستیم که این خود لازمه اش سواد رسانه ای است.

وی افزود: سواد رسانه ای به این معناست که هدف دشمن از ساخت چنین فضاهایی چه بوده؟ در این صورت است که ما می توانیم در  مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم و بدانیم که چطور باید برخورد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه آران وبیدگل تصریح کرد:عرصه فرهنگی بسیار مهم است همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود اینگونه فرمودند که اگر من چنین مشغله ای نداشتم خود رئیس شورای فضای مجازی می شدم چرا که کشته شدن در عرصه  فرهنگی شهادت  در راه خداست.

وی فضاهای مجازی را مشابه واقعه آندولس دانست که با جنگ نوین که تعبیر به جنگ نرم می شود سقوط کرد ولی تفاوتی که جنگ نوین و جنگ سخت دارد در این است که در جنگ سخت مرز جغرافیایی وجود دارد و انهدام نیروی انسانی؛ اما در جنگ نرم هیچ مرز جغرافیایی وجود ندارد و دشمن در نمی زند و وارد خانه های ما می شود.

حاجی احمد خاطر نشان کرد: در زمانه ما تهاجم فرهنگی یعنی همین وایبر و واتس اپ که ثابت شده ساخته دست صهیونیست است و فقط به جهت جاسوسی، رایگان در اختیار ما قرار داده شده است.

این کارشناس در پایان به آمار بالای حضور ایرانیان در وایبر اشاره داشت و گفت: وایبر ۶۴۰ میلیون کاربر دارد که از این تعداد ۶۰ میلیون ایرانی عضو  هستند که اگر این امر آسیب شناسی نشود و برای تهدیدها و فرصت های آن همفکری نگردد شاید در آینده نگرانی هایی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این نشست نیز طلاب موافق و مخالف استفاده از ابزارهای رسانه ای به مناظره پرداختند.

در پایان نشست کرسی آزاداندیشی «فضای مجازی فرصت یا تهدید؟» نیز حجت الاسلام محیصنی از فعالین عرصه فضای مجازی و وبلاگ نویسی نکاتی را در این زمینه بیان و اظهار کرد: در این زمانه ما زمامدارن دینمان هستیم و یک طلبه باید بتواند خوب انتقال اطلاعات کند، چرا که مردم تشنه حقیقت هستتند و با توجه به آمار بالای سایت های یهودی که ۴۰ هزار سایت علیه ما مسلمانان نوشته اند اهمیت این موضوع برای ما بیش از پیش آشکار می شود.

وی اشاره ای به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) داشت و گفت: ایشان فرموده اند فضای مجازی را اگر یاد بگیرید می توانید یک کلمه از حرف درست خود را به هزاران نفر از کاربرانی که نمی شناسیدشان برسانید و این فرصت فوق العاده ای است و نباید آن را ضایع کنیم که اگر ضایع شود در مقابل خداوند در روز قیامت باید پاسخ گو باشیم.

تقدیر و تجلیل از فعالان سه عرصه کتابخانه، پژوهش و وبلاگ نویسی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران وبیدگل پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول