تعقیب قضایی فیس بوک به علت سرک کشیدن در پیام های کاربران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، شرکت فیس بوک به زودی به علت نقض حریم شخصی کاربران و اسکن کردن محتوای پیام های ارسالی آنان به دیگر اعضای این سایت مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد.

هدف فیس بوک از این کار ارتقای نمایش پیام های تبلیغاتی برای هر کاربر از طریق شناسایی علائق و سلیقه وی بوده است. اما فیلیس همیلتون قاضی آمریکایی در اوکلند کالیفرنیا روز گذشته با رد درخواست فیس بوک برای عدم رسیدگی به این پرونده تصریح کرد که موضوع در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

فیس بوک می گوید بررسی پیام های ارسالی کاربرانش بر اساس قانون فدرال Electronic Communications Privacy فاقد اشکال است ، اما قاضی رسیدگی کننده به موضوع می گوید فیس بوک برای اثبات این ادعاها شواهد کافی ارائه نکرده و نتوانسته ثابت کند که چنین کاری برای پیشبرد اهداف تجاری این شرکت ضروری بوده است.

اولین بار در سال ۲۰۱۳ شکایتی در این زمینه از سوی فیس بوک تقدیم دادگاه شد و بر این اساس فیس بوک پیام های کاربران خود و به خصوص کاربرانی که لینک به وب سایت های دیگر را از طریق سرویس ارسال پیام این شبکه اجتماعی رد و بدل می کنند، مورد بررسی قرار می دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول