مشکل فنی درسرور توییتر موجب نارضایتی کاربران شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» در حالیکه مدیران شبکه اجتماعی توییتر بارها بر ایمن بودن این شرکت تاکید کرده بودند حالا سرورهای این شبکه اجتماعی با یک نقص رو به رو شدند که علت آن مشخص نیست.

این نقص زمانی بزرگ شد که تعداد زیادی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر اعلام کردند نمی توانند با دستگاه های اندرویدی وارد حساب کاربری خود شوند و پیغام عدم ورود به حساب برای آن ها نمایش داده می شود.

تعدادی از کاربران توییتر گزارش داده اند که پس از ورود به صفحه توییتر خود، به طور خودکار از آن خارج یا اصطلاحا Log out شده اند و دیگر نتوانسته اند که به آن صفحه باز گردند.

در ادامه و با تلاش این گروه از کاربران برای بازگشتن به اکانت کاربری، سیستم پیامی را با این مضمون که «یک مشکل فنی وجود دارد» نمایش داده است و کاربران کلاینت TweetDeck نیز چنین مشکلی را گزارش داده اند.

جالب اینجاست که در زمان بروز این مشکل ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون به درستی کار می کردند و اپلیکیشن مربوطه بر روی آنها هیچ پیغام خطایی را نشان نمی داد.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای کاربران TweetDeck به وجود آمد این بود که تاریخ پست های آنها به ۳۶۵ روز قبل باز می گشت که این مسآله طبق گزارش کارشناسان توییتر رفع شده است.

پس از بررسی های بیشتر مشخص شد که سرورهای این شبکه اجتماعی با نقص فنی مواجه شدند و تاریخ آن یکسال جلو رفته و بیست و نهم دسامبر ۲۰۱۵ را نمایش می دهد.

اخبار دریافتی نشان می دهند این نقص فنی به علت عدم وجود لایه های حفاظتی مناسب روی سرورهای این شبکه اجتماعی پدید آمده که باعث می شود نرم افزارهای مرتبط با آن اطلاعات روی سرور را تغییر دهند که البته این نقص می تواند منجر به سرقت اطلاعات کاربران شود.

در حالی که توییتر به طور رسمی علت این مشکل را اعلام نکرده، برخی کاربران و متخصصان در این مورد دست به گمانه زنی هایی زده اند. از جمله برخی معتقدند که نقصی در سرورهای توییتر موجب شده تاخیر صحیح به تاریخ اشتباه دیگری یعنی دسامبر سال ۲۰۱۵ تغییر پیدا کند و همین مساله به خروج اجباری کاربران از حساب های کاربری و مشکلات فراوان برای آنها انجامیده است.

این مشکل که تقریبا در اکثر نقاط جهان به وجود آمد حدود سه ساعت به طول انجامید. در ابتدای وقوع نقص مذکور برخی کاربران در مورد احتمال حمله کره شمالی به این سایت دست به گمانه زنی زدند، اما سرانجام مشخص شد این تصورات صحیح نیست و مشکل یاد شده ربطی به کره شمالی ندارد.

با توجه به کثرت مشکلات توییتر در سال ۲۰۱۴ که باعث شد این سایت بارها از دسترس خارج شود، کاربران آن اظهار امیدواری کردند در سال ۲۰۱۵ کمتر شاهد مشکلاتی از این دست باشند.

احتمال می رود که پس از رفع ایراد به وجود آمده، آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن های توییتر ارائه شود هرچند که مدیران آن البته هنوز حرفی از این مسأله به میان نیاورده اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول