استفاده ناصحیح از فضای مجازی مساوی آسیب به بنیان خانواده

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شیستان ، ابراهیم مهرانی، کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان، در نشست بررسی آسیب شناسی شبکه اجتماعی در مدرسه الزهرا(س) زرین شهر با بیان آسیب های فضای مجازی گفت: سرعت علم و تکنولوژی در حال گسترش است و هر روز تکنولوژی جدیدی وارد جامعه می شود که اکثر نسل جوان ما به سیستم روز مسلط هستند.

وی افزود: در جامعه هر فردی نیاز به سواد دارد، اول سواد خواندن و نوشتن و دوم سواد رایانه ای، آیا اینکه تنها با پاور پونت چیزی درست کنیم، کفایت می کند؟

مهرانی تاکید کرد: سواد تنها به کاربری صرف نیست، بلکه شناخت ماهیت آن است و روایتی از امام حسین(ع) هست که: عجب دارم از آنها که به غذای جسم می اندیشند اما به غذای روح خود نمی اندیشند. خوراک ناراحت کننده از شکم دور می دارند و قلب خود را به واسطه مطالب هلاک آکنده می کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان گفت: عالم مجازی نیز در محضر خداست، افرادی که وارد فضای مجازی می شوند، باید بدانند خدا هست، اما آمارها حاکی از این نیست.

مهرانی تصریح کرد: بحث دهکده جهانی که مک لوهان مطرح کرد، فقط بحث ارتباطات نیست، بلکه یکسان سازی فرهنگی است(دیکته شدن فرهنگ صاحبان رسانه بر کاربران) پس هدف جهانی شدن، از بین بردن خرده فرهنگ های ارزشی است.

وی خاطر نشان کرد: در جهان ۲ میلیارد و ۷۰۰ کاربر هست که ۴۵ میلیون آن ایرانی و از این تعداد ۳۲ میلیون نوجوان هستند و ۱۳ میلیون والدین که نقش کنترل کننده را دارند.

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان گفت: استفاده ناصحیح از فضای مجازی، ناهنجاری ها، بدعت ها، خطرات اجتماعی و آسیب به بنیان خانواده را به همراه دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول