جواهرفروش قلابی وایبر در دام پلیس

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از شرق، دختری جوان اواخر تیرماه با مراجعه به کلانتری١٠١ تجریش به ماموران اعلام کرد: «پسری به نام «بهنام جواهریان» که از مدتی پیش با او آشنا شده بودم، مدعی بود می تواند از طریق دوستانش گوشی تلفن همراهم را که گم شده بود پیدا کند، اما پس از مدتی با ناپدیدشدن بهنام متوجه شدم خود او گوشی را سرقت کرده است.»

این پرونده به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق فضای وایبر با «بهنام جواهریان» که خود را از جواهرفروشان سرشناس تهران معرفی کرده بود، آشنا شدم. بعد از مدتی کوتاه که از طریق فضاهای مجازی با هم در ارتباط بودیم، به دعوت بهنام با یکدیگر در یکی از کافی شاپ های منطقه الهیه قرار ملاقات گذاشتیم و در آنجا برای اولین بار با بهنام ملاقات کردم. بهنام با خودرو مدل بالا به محل قرار آمد و در همان جلسه با ابراز علاقه، پیشنهاد ازدواج با مرا مطرح کرد.»

شاکی در ادامه گفت: «روز بعد برای پاسخ دادن به پیشنهاد ازدواج بهنام، با یکدیگر به رستورانی در منطقه لواسان رفتیم. در آنجا متوجه شدم گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دومیلیون و۵٠٠هزارتومان گم شده است. بهنام با طرح این ادعا که دوستانی در مراکز انتظامی و دولتی دارد، مدعی شد می تواند با کمک آنها گوشی مرا پیدا کند. او به این بهانه از من درخواست کرد کارتن گوشی را در اختیارش بگذارم. من که اعتماد کاملی به او پیدا کرده بودم، کارتن گوشی تلفن همراه خودم را به او دادم. مدتی از گم شدن گوشی تلفن همراهم گذشت و بهنام نیز هربار بهانه ای را در این خصوص مطرح می کرد تا اینکه یک روز گوشی تلفن همراه بهنام خاموش شد و وی از آن زمان پاسخگوی تماس هایم نبود. آن زمان متوجه شدم تصمیم به ازدواج با فردی را گرفته ام که فقط یک شماره تلفن همراه اعتباری از او در اختیار دارم و چیز دیگری از وی نمی دانم.»

کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات دختر جوان متوجه شدند چندپرونده مشابه دیگر نیز وجود دارد که در تمامی آنها گوشی های تلفن همراه زنان و دختران به شیوه ای مشابه به سرقت رفته است. بررسی اظهارات شکات نشان داد همگی آنها از طریق فضاهای وایبر، تانگو و… با جوان به ظاهر جواهرفروش آشنا شده اند و متهم از تمامی آنها درخواست ازدواج کرده و گوشی های تلفن همراه همگی این افراد هنگام ملاقات با این شخص ناپدید شده است.
اقدامات پلیسی برای دستگیری متهم که خود را به اسامی «بهنام جواهریان»  و «بهنام مظفریان» و از جواهرفروشان سرشناس و مالک چندطلافروشی در سطح شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی شهر معرفی کرده بود، آغاز شد و کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات پلیسی، موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام «شهروز» شدند.


تمامی شکات بعد از دیدن عکس های شهروز او را شناختند. بررسی سوابق این فرد فاش کرد او پیش از این نیز یک بار به اتهام «ضرب وجرح عمدی با سلاح سرد» دستگیر و روانه زندان شده است.  ماموران در گام بعدی مخفیگاه «شهروز» را در حوالی خیابان دولت شناسایی و سرانجام او را چندروز قبل دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی از گوشی های تلفن همراه متعلق به شکات را کشف کردند. 

شهروز با توجه به مدارک و اموال به دست آمده از مخفیگاهش چاره ای جز بیان حقیقت پیش روی خود ندید و به چندفقره سرقت های مشابه اعتراف کرد.  متهم درباره علت گرفتن کارتن گوشی های تلفن همراه از شکات گفت: «با توجه به ارزش بالای بیشتر گوشی ها برای فروش آنها با قیمت مناسب، لازم بود کارتن هایشان را نیز به صاحبان مغازه های خریدوفروش گوشی تحویل دهم. به همین دلیل و با طرح ادعای داشتن دوستانی در مراکز دولتی و انتظامی و به بهانه پیداکردن گوشی ها، کارتن ها را از دختران می گرفتم.»

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول