یک خبر، یک اشتباه و وزیری که هنوز عضو شورا نیست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، پنج‌شنبه گذشته، سایت وزارت ورزش و جوانان، در خبری مدعی شد «وزیر ورزش و جوانان عضو شورای عالی فضای مجازی شد»؛ متن خبر، اشاره به انتصاب محمد گودرزی به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی، با موافقت رییس جمهور، داشت. اما با توجه به اساسنامه شورای عالی فضای مجازی، تنها مقام معظم رهبری است که اختیار عزل و نصب در این شورا را دارد و حتی رییس شورا هم نمی‌تواند به ترکیب اعضا دست بزند.

تصویر خبر وزارت ورزش

تصویر خبر منتشر شده در سایت وزارت ورزش و جوانان

بنابر این گزارش، پس از انتشار این خبر، تعدادی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، با عباراتی نظیر «عضو جدید شورای عالی فضای مجازی با حکم رئیس جمهور!؟»، «آیا روحانی می تواند به شورای عالی فضای مجازی عضو جدید اضافه کند؟»، «اقدام عجیب دولت در عضویت وزیر ورزش»، «قانون؛ قربانی اقدام عجیب دولت درباره شورایعالی فضای مجازی» و «رئیس دولت و عبور از قانون» به انتقاد از رییس جمهور و رییس شورای عالی فضای مجازی پرداختند؛ تا اینکه سایت وزارت ورزش و جوانان این خبر را از روی خروجی خود حذف و آن‌را بدین شرح اصلاح کرد: در خبر مربوط به موافقت ریاست محترم جمهور برای عضویت آقای دکتر گودرزی در شورای عالی فضای مجازی، این موضوع به درخواست مقام عالی وزارت و نظر مساعد آقای دکتر روحانی در این خصوص صورت گرفته است. بر اساس اساسنامه شورا، عضویت قطعی وزیر ورزش و جوانان در شورای عالی فضای مجازی پس از تایید مقام معظم رهبری و ابلاغ معظم له میسر خواهد شد.

احتمالا روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، در اقدامی عجولانه و پیش از تایید عضویت وزیر ورزش در شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری، این خبر را تنظیم کرده و روی خروجی سایت قرار داده بود؛ اما به نظر می‌رسد، کمی دقت نظر و تأمل در انتشار برخی اخبار، آن‌هم در سطح وزرا و رییس جمهور، لازمه کار رسانه ای باشد تا دیگر شاهد چنین اشتباهاتی در سطوح کلان کشور نباشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول