سند ملی سواد رسانه‌ای، به زودی…

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، محمدرضا رستمی، با اشاره به اینکه باید تدابیری اتخاذ شود تا از فضاهای مجازی بیشترین استفاده را داشته باشیم اظهار داشت: مشکلات فعلی که در حال حاضر در جوامع وجود دارد با همکاری و تعامل برطرف می شود و جوانان نباید برای رفع این مشکلات فقط از دولت انتظار داشته باشند. وی افزود: جوانان در حال حاضر با مشکلات و چالش های بسیار زیادی مواجه هستند که باید در رفع این مشکلات نیز دخیل شوند زیرا انتظار داشتن از دولت به تنهایی سبب ناامیدی در این قشر شده و هیچ مشکلی را برطرف نمی کند.

وی افزود: به منظور استفاده صحیح از فضاهای مجازی باید آموزش وجود داشته باشد که این مهم باید در راستای استفاده ازموبایل، اینترنت و شبکه های اجتماعی، تلویزیون و ماهواره ، کامپیوتر و بازی های کامپیوتری باید بیشتر مورد توجه باشد و در این موارد افزایش سواد رسانه ای یکی از مهم ترین ارکان است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: استفاده از فضاهای مجازی دارای دو بعد مثبت و منفی است که باید به بعد مثبت این فضاها توجه بیشتری شود و در راستای تقویت این بخش گام برداشته شود و استفاده از فضاهای مجازی با رفتار درست و استفاده صحیح می تواند توسعه فردی و اجتماعی را به همراه داشته باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: سند ملی سواد رسانه ای در کمیته تخصصی فضای مجازی که به دستور مستقیم مقام معظم رهبری تدوین شده در چهار رویکرد اصلی استفاده بهینه از گوشی های تلفن های همراه، اینترنت، ماهواره و بازی های رایانه ای تدوین شد که به زودی در اختیار تمام ادارات کل ورزش و جوانان در کشور قرار می گیرد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان بااشاره به ایجاد و اجرای طرح توانمندسازی کسب و کار در فضای مجازی گفت: با تدوین و اجرای طرح توانمندسازی کسب و کار در فضای مجازی، فرصت اشتغال برای ۳۱هزار نفر در کشور ایجاد می شود که البته این طرح شامل کسب و کار فضای مجازی، خویش فرما و دانش بنیان، مخصوص جوانان در کل کشور اجرا می شود.

وی افزود: توانمندسازی جوانان به منظور ایجاد کسب و کار در فضای مجازی اصلی ترین هدف اجرای این طرح بوده که مسئولان باید بخش ورزش و جوانان را در راستای انسجام و دقت بیشتر یاری و حمایت کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: باتوجه به گسترش فضای مجازی، اینترنت و شبکه های اجتماعی در زندگی جوانان، باید این فضا و تاثیرات آن بیش از پیش مورد توجه بوده و بصورت جدی مورد بررسی، رصد و ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول