۹۵ درصد جرایم سایبری به مرحله کشف رسیده است

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایسکانیوز ،سرهنگ ایرج محمدخانی رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان عملکرد پلیس فتا را در ۹ ماهه سال ۹۳ مثبت ارزیابی کرد .
وی با بیان اینکه بیشترین وقوع جرایم سایبری استان به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی اختصاص دارد، گفت:  هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۱۴درصد، مزاحمت اینترنتی ۱۰درصد، جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی ۴درصد به ترتیب مهمترین جرایم سایبری استان در ۹ ماهه سال ۹۳ می باشند .
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: به حول و قوه الهی و تلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا ،۹۵درصد جرایم سایبری گیلان در ۹ ماهه سال ۹۳ کشف و ۵۶ درصد مجرمان سایبری که در مرکز استان و شهرستان های تابعه شناسایی و تحویل دستگاه قضایی شده اند، دارای تحصیلات عالیه بوده و میانگین سنی آنان ۵۱درصد ، ۲۶ به بالا ، ۴۳درصد، ۲۵- ۱۸ و ۶درصد هم سایر می باشند .
این مقام مسئول انتظامی در ادامه اظهار داشت: مجرمان فضای سایبر همیشه به دنبال فرصتی هستند تا با سوء استفاده از غفلت و اعتماد کاربران فضای مجازی، مقاصد شوم و پلیدشان را به نحوی از انحاء محقق نمایند.
رییس پلیس فتا استان گیلان در پایان به هموطنان توصیه کرد: با افزایش هوشیاری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی از بروزو ظهور جرایم سایبری پیشگیری نمایند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول