دعوت فیس بوک برای کتاب خوانی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسکانیوز، مارک زاکربرگ از مردم خواست که سال ۲۰۱۵ را تبدیل به سال کتاب کنند. وی در دعوت نامه ای که در صفحه ی فیس بوکش منتشر کرد، از دنبال کننده هایش درخواست کرد هر دو هفته یک کتاب بخوانند.
این اولین بار نیست که زاکربرگ در شروع سال جدید تصمیم به انجام کاری می گیرد که تا آخر سال آن را ادامه دهد. سال های قبل برای زاکربرگ هر کدام سال انجام یک کار به صورت مداوم بوده است: یاد گرفتن زبان ماندرینی، ملاقات کردن هر روزه با کسی که هر روز به فیس بوکش سر نمی زند، نوشتن یک یادداشت تشکر آمیز در هر روز، یک سال کامل هر روز کروات زدن روشی بوده که زاکربرگ سال های قبلش را گذرانده است.

دیروز در پاسخ به این سوال که امسال به چه چیزی اختصاص دارد، زاکربرگ پاسخ داد امسال برای وی سال کتاب است. وی گفته می خواهد هر هفته یک کتاب جدید بخواند و بخشی از زمانی که در شبکه های اجتماعی صرف می کرده را به مطالعه ی کتاب اختصاص دهد. همچنین زاکربرگ گفته از این تصمیمش هیجان زده است زیرا کتاب ها به او اجازه می دهند با فرهنگ ها و مردم مختلف جهان آشنا شود.

بعد از این گفتگو، زاکربرگ تصمیمش را در صفحه ی فیس بوکش منتشر کرد. او از دنبال کنندگانش خواست که آنها هم در این تصمیم با او همراهی کنند. همچنین زاکربرگ دیشب صفحه ای در فیس بوک به نام «سال کتاب ها» ساخت که در آن به دنبال کنندگانش نشان دهد در حال خواندن چه کتابی است تا اگر آنها هم خواستند همان کتاب را مطالعه کنند. تا به حال کاربران فیس بوک استقبال بسیار خوبی از این دعوت زاکربرگ کرده اند.

این تحولات با واکنش های مثبت و منفی صاحب نظران استفاده شده و برخی معتقدند این نوع اقدامات ممکن است پس از هماهنگی و جلب نظر مقامات عالی رتبه سیاسی آمریکا و با هدف پیشبرد سیاست خارجی این کشور صورت گرفته باشد.

کاربران شبکه های اجتماعی ایران هم از دیشب و بعد از انتشار این خبر حرکت مشابه ای را آغاز کرده اند. تصمیم بر این شده است که هر کس عکسی از کتابی که می خواند منتشر کند و آن را در یک یا دو هفته به پایان برساند. سپس جمله ای در مورد کتاب در شبکه ای که فعال است (شامل فیس بوک، توییتر، پلاس و اینستاگرام) منتشر کند.کاربران برای هماهنگی بیشتر از برچسب #خوشخوان و #چالش_کتابخوانی استفاده می کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول