برنامه ویژه آموزش و پرورش برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، حمیدرضا کفاش، ضمن اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مرحله تدوین سند اجرایی تحول بنیادین است اظهار کرد: در همین راستا فعالیت های جدیدی که می تواند بخشی از اهداف سند را پوشش دهد، نیز احصا کرده ایم.

وی افزود: از جمله این فعالیت ها، پرداختن به ابعاد مختلف فضای مجازی است. برخی صاحبنظران معتقدند فضای مجازی دیگر از فضای حقیقی هم برای نسل جدید حقیقی تر شده است و کاملا به آن ورود پیدا کرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فضای مجازی به هیچ وجه قبلا در برنامه های ما طراحی نشده بود عنوان کرد: اکنون نسل جوان از ما نسل اولی ها جلوتراند و این تکنولوژی متعلق به آنهاست. اکنون با جدیت در حال برنامه ریزی برای این بخش هستیم.

کفاش افزود: نخستین گام ما آموزش مربیان است. معتقدیم مربیان پرورشی و مشاوران باید به طریقی آموزش ببینند که بتوانند با نسل جدید ارتباط برقرار کنند، در همین راستا این آموزش ها در بخش های مختلف طراحی شده است و برخی از دوره ها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از نهادها و اشخاص صاحب تجربه در این عرصه از جمله رسانه ملی و تشکل های دانشگاهی چون جهاد دانشگاهی دعوت کردیم تا برای آموزش این دوره ها به ما کمک کنند گفت: مربیان پرورشی و مشاوران در گام اول با الزامات، چالش ها و تهدیدات فضای مجازی آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول