شبکه فرهنگی اجتماعی «خط»؛ نگاهی نو در استفاده از پیام‌رسان‌های موبایلی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، شبکه فرهنگی اجتماعی «خط» از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال (تیرماه ۱۳۹۳) با مدیریت حجت‌الاسلام حسن بابانژاد، مدیر مؤسسه جهادی و تبلیغی سفیر در برنامه موبایلی واتس اپ شکل گرفت و تا کنون بیش از ۶ هزار عضو از داخل و خارج کشور به خود جذب کرده است.

بر اساس این گزارش، شبکه اجتماعی نام برده، مطالبی را در راستای خط اسلام ناب، انقلاب و ولایت با دو زبان فارسی و عربی به لیست انتشار خود در بسیاری از کشورهای قاره آسیا و چند کشور از قاره آمریکا و آفریقا ارسال می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بابانژاد، مدیر مؤسسه جهادی و تبلیغی سفیر، گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سبب گستردگی ارتباطات و سرعت یافتن انتقال اطلاعات گوناگون میان اقشار جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان شده است؛ از این رو قشر کم اطلاع از مباحث دینی و سیاسی دچار ذهنیتی مشوش از اطلاعات و شبهات گوناگون شده و در وهله عمل، استنباط‌های شخصی خود را به آن اضافه کرده و منش دینی و سیاسی پر از ایرادی برای خود ایجاد می‌کند.

وی در ادامه افزود: شایعات بی اساس و تحلیل‌های افراطی و تفریطی در امور سیاسی، همچنین دیدگاه‌های غیر دینی که در قالب امور اجتماعی در فضای مجازی منتشر می‌شود، ذهن جوانان و نوجوانان را به خود مشغول کرده و آنان نیز به سبب کم اطلاعی از مباحث دینی و سیاسی، شبهات را القاء به قبول می‌کنند.

حجت‌الاسلام بابانژاد تصریح کرد: مؤسسه جهادی و تبلیغی سفیر به سبب خلأیی که در مبحث خط دهی دینی، اجتماعی و سیاسی در شبکه‌های اجتماعی احساس کرد، از ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری پا به عرصه تبلیغ دینی در فضای مجازی گذاشت.

وی ادامه داد: خط دهی تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ گفتن به شبهات فضای مجازی نیازمند لیست انتشاری بود تا مطالب تهیه شده را به تالار خصوصی افراد ارسال کند؛ از این رو شبکه «خط» فعلا در برنامه موبایلی واتس اپ آغاز به فعالیت کرد تا محتوای موجود را به انتشار گسترده برساند.

مدیر مؤسسه جهادی و تبلیغی سفیر با بیان این‌که این شبکه اجتماعی از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از ۶۰۰۰ مخاطب را به عضویت رسانده است، تصریح کرد: استقبال پر شوری که صورت گرفت، ما را بر این کار استوار کرد و انگیزه‌هایمان را قوت بخشید.

وی با بیان این‌که هم اکنون ایرانی‌های مقیم در کشورهای متعددی از سه قاره آسیا، آمریکا و آفریقا، عضو شبکه اجتماعی نام برده شده‌اند، گفت: این شبکه اجتماعی به صورت روزانه ارسال مطلب دارد و در شرایط خاص ممکن است تا چندین مطلب نیز انتشار داشته باشد.

حجت‌الاسلام بابانژاد خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بسیار بالایی که از شبکه اجتماعی «خط» صورت گرفت، چندی پیش بخش عربی این شبکه هم در راستای رویکرد اسلام ناب راه اندازی شد تا با تولید محتوای عربی، مطالب آماده شده را میان عرب زبان‌های سوریه و کشورهای حاشیه خلیج همچون لبنان، عربستان و یمن انتشار دهد.

وی در توصیه به طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه نسبت به ورود در فضای تبلیغ مجازی، اظهار داشت: مذاق مخاطب امروز تغییر کرده و همواره دنبال دسترسی سریع و آسان به مطلب است؛ از این رو نمی‌توان جواب شبهات موجود را ارجاع به کتاب و افراد داد بلکه باید در کوتاه‌ترین زمان، شبهه را به صورت مختصر و مفید پاسخ داد تا مخاطب اقناع شود.

مدیر مؤسسه جهادی و تبلیغی سفیر در پایان گفت: مبلغانی که از توانایی لازم در زمینه علمی و هنری برخوردارند، شایسته است پا به عرصه تبلیغ مجازی گذاشته تا در کوتاه‌ترین زمان به شبهات گسترده موجود پاسخ بگویند؛ در این صورت خطری که اسلام را در فضای مجازی تهدید می‌کند، کمرنگ‌تر می‌شود.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای عضویت در شبکه فرهنگی اجتماعی «خط» می‌توانند شماره همراه ۰۹۱۹۵۸۸۹۴۴۰ را در تلفن همراه خود ذخیره کرده و سپس عدد ۱ را از طریق برنامه واتس اپ به این شماره ارسال کنند.

گفتنی است، این شبکه به صورت لیست انتشار بوده و پیام‌ها به تالار خصوصی اعضاء ارسال می‌شود؛ بنابراین افراد منتظر عضویت در گروه‌های مرسوم واتس اپ نباشند.

همچنین با توجه به این‌که اعضای بسیاری از داخل و خارج کشور در شبکه وجود دارند، ثبت عضویت‌های جدید نیازمند همکاری و صبر افراد علاقه‌مند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول