چرا «لاین»،«واتس‌اپ» و «تانگو» فیلتر نشدند؟

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینست که این خبر مربوط به پایان مهلت یک ماهه دادستانی به وزارت ارتباطات برای ساماندهی شبکه های اجتماعی موبایلی می شود که ۳ ماه پیش صادر شد.

اکنون با گذشت چند ماهه از فرصت مورد نظر «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» به عنوان مرجع قضایی دستور فیلترینگ ۳ شبکه لاین، تانگو و واتس اپ را صادر کرد.

«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» براساس ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه ای مسئولیت نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی را به عهده دارد.

در حالی که وزارت ارتباطات از ۲ هفته پیش اجرای فیلترینگ هوشمند بر روی شبکه اینستاگرام را آغاز کرده است اما به دلیل اولتیماتوم های داده شده و احتمالا به دلیل اینکه عملیات ساماندهی سایر شبکه ها انجام نشده، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به این نتیجه رسید که شبکه های مذکور نیاز به پالایش مجدد از طریق مسدودسازی دارند.

براساس اعلام مراجع قضایی شبکه های مذکور محتوای مجرمانه داشته و راه حلی برای پالایش آنها از سوی مراجع ذی ربط ارائه نشده است.

همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفته‌است: تاکنون چیزی در این زمینه به کارگروه نرسیده و اطلاعی از این موضوع نداریم.

وی ادامه داده: جلسات کمیته تعیین مصادیق براساس آیین نامه هر دو هفته یکبار برگزار می شود و پرونده هایی که دارای شاکی خصوصی هستند و پرونده های دارای تخلفات مجرمانه یا مصادیق مجرمانه را طبق روال مورد بررسی قرار می دهد، این در حالی است که تاکنون مطلبی در این زمینه به کمیته اعلام نشده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول