فضای مجازی قهرمانان را از مخاطبان می‌گیرد

[خبر | فیلم]

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، برنامه «کافه سوال» بعد از وقفه چهار ماه دیشب با اجرای مژده لواسانی به روی آنتن رفت.

این برنامه که یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه های یک سال اخیر تلویزیون بود، در همان روزهای نخست پخشش در سال گذشته با انتخاب سوژه و مهمان‌های متفاوت و اجرای لواسانی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و همین موضوع باعث شد «کافه سوال» در کنداکتور مدیر جدید شبکه دو هم قرار بگیرد و او خواهان ادامه این برنامه با اجرای مژده لواسانی باشد.

شب گذشته «کافه سوال» میزبان امیر آقایی بازیگر و پریسا گلکار روانشناس بود. این برنامه با محوریت شبکه‌های اجتماعی به روی آنتن رفت.

پریسا گلکار روانشناس در بخشی از صحبت‌هایش پیرامون سوال مجری برنامه در مورد علت پررنگ شدن افراد در فضای مجازی و جایگزینی آن با فضای حقیقی گفت: همه ما در زندگی‌های شخصی‌مان احتیاج به نوازشگر داریم و این نیاز در فضای مجازی با میزان لایک و فالو ها بر طرف می‌شود اما این شیوه برای برطرف کردن نیاز در نوع خودش آسیب زننده است چرا که بعد از گذشت مدتی ما را دچار بیماری توجه یا عدم توجه می‌کند.

او اضافه کرد: متاسفانه دنیای برخی از افراد در میزان لایک و فالو اینستاگرام و فیس بوک خلاصه می‌شود که این موضوع برای زندگی حقیقی افراد غلط و آسیب زننده است.

وی در پایان گفت: یکی از حسن‌های شبکه‌های مجازی این است که هر شهروند تبدیل به یک خبرنگار می‌شود.

امیر آقایی هم با اشاره به این موضوع که در دنیای کنونی استفاده از فضای مجازی نوعی ضرورت محسوب می‌شود گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به نیاز افراد در استفاده از فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم چرا که می توان در کنار اشکالاتی که این فضا دارد از آن به عنوان یک منبع خوب مالی و اطلاع رسانی بهره برد. بسیاری این روزها به کمک فضای مجازی درآمد زایی می‌کنند.

او در مورد آسیب‌هایی که این فضا ممکن است به جایگاه هنرمندان بزند تصریح کرد: بزرگترین ایراد فضای مجازی برای هنرمندان در این است که باعث می‌شود مخاطبان دیگر قهرمان نداشته باشند، چون فاصله‌شان با قهرمانشان بسیار کم می‌شود و مدام رفتارهای چهره‌های مطرح‌شان را از این طریق زیر نظر می‌گیرند.

وی در پایان با نقد پست‌هایی که بدون هیچ هدفی و تحت عنوان عکس‌هایی یهویی گرفته می‌شود،گفت: هنرمندان باید دقت داشته باشند پستی را که می‌گذارند پشت آن اندیشه و هدفی قرار داشته باشد و صرفا برای گرفتن لایک و فالو بیشتر نباشد.

برنامه «کافه سوال» شنبه تا دوشنبه بعد از خبر بیست و سی از شبکه دو پخش می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول