کلاً نظر رئیس جمهور این است که فیلتر نشود

به گزارش «وبلاگ نیوز»، کشمکش‌ها برای فیلتر کردن یا نکردن ۳ نرم‌افزار ارتباطی تلفن همراه هم‌چنان ادامه دارد و با اعلام نظر دولت توسط وزیر فرهنگ، ماجرا وارد فاز دیگری شد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس در خصوص تصمیم مسدودسازی سه نرم افزاری ارتباطی موبایلی لاین، واتس‌اپ و تانگو اظهار داشت: تصمیم بر فیلترینگ این سه نرم‌افزار در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) اتخاذ نشده و قوه قضائیه مستقیماً به موضوع وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ورود مستقیم قوه قضائیه به این موضوع و خارج از چارچوب تعیین مصادیق گفت: در این باره نمی‌خواهم مصاحبه کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم در این باره چه خواهد شد؟ گفت: کلاً نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی به صورت انبوه مخاطب دارند و از آنها استفاده می‌شود، نباید مسدود شوند.

جنتی گفت: اگر استفاده از این نرم‌افزارها وجود دارد باید با استفاده از روش‌های هوشمند، موارد زیانبخش را فیلتر کنیم، اما اینکه یک بزرگراه را مسدود کنیم به دلیل تخلف دو بزرگوار اشتباه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه سرانجام این تصمیم چه خواهد شد، گفت: این تصمیم فعلاً اجرا نشده و این نرم‌افزارها کماکان در حال ادامه کار هستند.

این در حالی است که دادستان بر اساس اختیارات قانونی‌اش از ۱۷ دی‌ماه دستور مسدودسازی این ۳ نرم‌افزار را صادر کرده است.

پیش از این در اسفند ۹۲ هم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رأی به فیلتر واتس‌اپ داده بود که مجدداً رئیس جمهوری اجرای این دستور را متوقف کرده بود.

به گفته برخی از کارشناسان، فیلترینگ هوشمند بر فضاهای رمزنگاری شده (مانند وایبر، واتس‌اپ، لاین، تانگو، تلگرام و…) قابلیت اجرایی ندارد.

این‌طور که پیداست فعلا کاربران باید بین خواستن یک قوه و نخواستن قوه دیگر سردرگم باشند تا تکلیف ۳ نرم‌افزار در کشور مشخص شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول