اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی وطنی را توسعه دهیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی رهبر» با اشاره به ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه های اجتماعی، گفت: شبکه های اجتماعی که به وی‍ژه توسط غرب هدایت و مدیریت می شوند، از ماهواره گرفته تا سایت ها و اینترنت که به طرق مختلف قابل دسترس همگان هستند، درواقع  ایران اسلامی را مورد هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این شبکه ها با هدف بی دین کردن جوانان، فروپاشی خانواده ها، عادی کردن گناه و هنجارشکنی در جامعه تشکیل شده اند و این مسایل بر هیچ احدی پوشیده نیست، یعنی یک سیل بنیان کن ضد اخلاق، ایران و ضد ملت است.

عضو کمیسیون قضایی در مجلس هشتم با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی، تصریح کرد: بیگانگان و دشمنان اسلام با به راه اندازی این شبکه ها درصدد از بین بردن ریشه های بنیادین اسلام هستند که سال ها پیش رهبر معظم انقلاب آنرا تهاجم فرهنگی نامیده بود.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به برخورد با اینگونه شبکه ها باید مثل برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی باشد، اظهار کرد: اگر کسی در مقابله با این شبکه ها بگوید که نباید فیلتر شود، در واقع ساده اندیشی کرده است، همانگونه که با عوامل به وجود آورنده اعتیاد و ناهنجاری در جامعه بر خورد می شود، در واقع باید با محتوای مجرمانه اینگونه شبکه ها نیز برخورد قاطع انجام شود.

وی افزود: دولت باید به صورت جدی اینترنت و شبکه های اجتماعی ملی را در کشورمان توسعه دهد تا مردم خودشان از فضای مجازی داخلی استفاده کنند.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: باید با عملکرد غربی ها در این شبکه ها با قاطعیت برخورد کرد، چرا که کلمه آزادی و انتخاب دیگر در اینجا مفهوم و معنایی ندارد.

حجت الاسلام رهبر اظهار داشت: در این شرایط فعلی، وزارت ارتباطات و همه نهادهای فرهنگی باید این خطر تهاجم بیگانه را جدی بگیرند.

وی با اشاره به وجود شورای عالی فضای مجازی، گفت: کسانی که عضو این شورا هستند باید چالش های این شبکه ها را بررسی کرده و به کارشناسان مراجعه کنند و برای سالم سازی این فضا چاره ای بیاندیشند.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: باز بودن فضای فساد فرهنگی کمتر از باز بودن راه برای تروریست ها نیست، بنابراین یک مسئولیت خطیر برای وزارت اطلاعات و ارتباطات وجود دارد، این که فضای ضد فرهنگی را به هر نحو ممکن مورد بررسی و پالایش قرار دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول