بازداشت عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، سرهنگ داریوش پورسعید صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد توسعه برنامه ها و سایت های اینترنتی مختلفی هستیم که شهروندان باید تلاش کنند تا استفاده مناسبی را از فضای مثبت این فضا داشته باشند و مراقب افراد سودجو باشند.

وی تصریح کرد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر در تلاش برای ایجاد محیطی امن و آرام در فضای مجازی است و طرح های مختلفی را در این راستا اجرا می کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی یک نفر عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی خبر داد و اذعان داشت: این شخص اقدام به هتک حیثیت یک شرکت خصوصی در فضای مجازی کرده بود که با تلاش پلیس فتا دستگیر شد.

وی افزود: با مراجعه خانمی به پلیس فتای استان بوشهر مبنی بر انتشار خبری در مورد وی و شرکتش در شبکه های اجتماعی موبایل، تصریح کرد: این خانم عنوان کرد که این موضوع باعث هتک حیثیت خانوادگی و شغلی وی شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: به همین منظور تیم عملیاتی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری در این راستا تشکیل شد و عوامل انتشار شناسایی و فراخوانده شدند.

پورسعید ادامه داد: خانم جوانی که به عنوان متهم فرا خوانده شده بود، ابتدا منکر جرم خود شد ولی با ارائه شواهد و قرائن، اعتراف کرد و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد که وی به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا منتقل شد.

وی همچنین به دستگیری یک مزاحم اینترنتی اشاره کرد و بیان داشت: پس از شکایت دختر جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت فرد ناشناسی از طریق ارسال پیام در شبکه های اجتماعی موبایل، کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری با تشکیل تیم عملیاتی متهم را شناسایی و به پلیس فراخواندند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اعتراف این متهم به جرم مذکور، اضافه کرد: متهم هدف خود از این مزاحمت ها را برقراری رابطه دوستی عنوان کرد که این متهم به همراه پرونده نیز به مراجع قضایی منتقل شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول