مشارکت دستگاه‌های دولتی مازندران برای ساماندهی فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، جلسه کارگروه ارتقا امنیت اجتماعی با دستور کار ساماندهی فضای مجازی در استان مازندران ظهر امروز به دبیری مدیر اجتماعی استاندار و ریاست معاون سیاسی استاندار و با هدف بررسی کاهش مشکلات فضای مجازی در استانداری برگزار شد.در این جلسه ابتدا چالش های موجود در فضای مجازی و تهدیدهای که متوجه افراد در استان توسط کارشناسان در جلسه ارائه شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران در این زمینه اظهار گفت: برای بهره گیری مناسب از فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی اساسی در این زمینه است.

علی شادمان با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا تهدیدهای موجود در فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم، اظهار کرد: در این زمینه نیاز است از ظرفیت های موجود در استان بیشترین بهره برداری شود تا شاهد کاهش جرم در بین تعداد کاربران اینترنتی باشیم.

وی با اعلام اینکه نظارت ها در حوزه فضای مجازی به اندازه مورد نیاز در استان انجام می شود، افزود: باید نسبت به شناسایی تهدیدها اقدام و راهکار مناسب برای کاهش تهدیدات طرح ریزی شود.

کارگروه شناسایی آسیب های فضای مجازی در مازندران تشکیل شود

علیرضا یونسی در جلسه کمیته ارتقاء امنیت اجتماعی در استانداری مازندران اظهار کرد: رسیدگی به مباحث فضای مجازی در استان باید به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.وی تصریح کرد: استکبار تلاش دارد به عناوین مختلف، نظام اسلامی را به چالش بکشد و در حال حاضر با حضور گسترده در فضای مجازی و رسانه ای تلاش دارد اهداف شوم خویش را اجرایی کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دنیا به دهکده ای از تکنولوژی تبدیل شد و شکوفایی تکنولوژی به اوج رسید و امروز تلاش می شود که دنیا مسیر جدید را در این حوزه طی کند.

وی با اعلام اینکه مازندران بیشترین کاربر اینترنتی را دارد، افزود: داشتن تعداد بالای کاربران اینترنتی حسن است ولی مخاطراتی که استان را از وجود تعداد بالای کاربران اینترنتی تهدید می کند، باید کاهش یابد.

یونسی با بیان اینکه در این حوزه باید کار و اقدام جهادی شود، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت های استان برای جلوگیری از مخاطرات اینترنتی به خوبی بهره گیری کرد، به لحاظ علمی مازندران در این زمینه بسیار قوی و کارآمد هست.

وی در ادامه با اعلام اینکه کشور ما در حوزه جنگ سایبری از قوای بسیار مقتدری برخودار است، افزود: دنیا از تهدیدات ارتش سایبری ایران وحشت دارد.

این مسئول خواستار اطلاع رسانی مناسب برای جلوگیری از کاهش آسیب های اینترنتی در سطح استان شد و گفت: از طرفیت رسانه ها در این زمینه باید استفاده بهینه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: باید با به کارگیری مشاروان مناسب در حوزه فناوری اطلاعات ضریب نفوذپذیری سایت های استان را کاهش داده و همه دستگاه های اجرایی استان تهدیدات فضای مجازی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سازی باید با اقدامات مناسب برنامه مدونی تدوین شود، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد در این زمینه وظیفه سنگینی دارد، کارگروه ویژه شناسایی آسیب ها، تهدیدات و مخاطرات اینترنتی در مازندران تشکیل و نسبت به کاهش مخاطرات اینترنتی راهکار مناسب ارائه دهد.

این مسئول خواستار پیگیری مرکز رصد تهدیدات اینترنتی در سطح استان با همکاری ارگان های مرتبط شد و افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده و تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.

مشارکت همه دستگاه در کنترل فضای مجازی
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: برای کاهش مشکلات اینترنتی نیاز به فرهنگ سازی جدی است و باید راهکاری های که در این حوزه ارائه می شود کارشناسی شده باشد.

سید علی قاسمی خاطرنشان کرد: برای کاهش مخاطرات در فضای مجازی باید از ظرفیت دانشگاه های مازندران، مشاوران و نیز فعالان اجتماعی که در این حوزه داری تخصص دارند استفاده شود.

وی ادامه داد: منابع لازم برای حضور مشاوران فعال در این زمینه توسط استانداری در نظر گرفته شود تا وضعیت استان در زمینه فضای مجازی به خوبی رصد و نسبت به کاهش راهکارها اقدام شود.

ارائه طرح های پژوهشی در فضای مجازی
مدیرکل ورزش و جوانان استانداری مازندران نیز در ادامه گفت: تهدیدها و فرصت ها باید به متولیان، مدیران و حتی جوانان نیز ارائه شود.

حبیب حسین زادگان بیان کرد: برای کاهش آسیب ها باید راهکارهای پژوهشی ارائه شده  و این راهکارها از طریق سازمان جوانان به جوانان زیر مجموعه این نهاد که تعداد آنها نیز زیاد است ارائه شود.

وی گفت: در حال حاضر گروه های مختلفی در فضای مجازی به ویژه در بین جوانان در حال شکل گیری است که راهکارهای که قرار است ارائه شود باید منسجم و قابلیت اجرایی داشته باشد.

احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز گفت: با ارائه راهکار مناسب تهدیدهای موجود در فضای مجازی قابلیت تبدیل به فرصت را دارد.

ایجاد مرکز رصد تهاجم فضای مجازی
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: تهاجم موجود در فضای مجازی قابل انکار نیست و برای کاهش این موضوع نیاز است مرکز رصد تهاجم فضای مجازی تشکیل شود.

عباسعلی ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این مرکز آسیب ها شناسایی و راه های مقابله با آن طرح و نسبت به رفع آسیب ها اقدام شود و این موضوع باید در مدت زمان مشخص تشکیل و نسبت به تقویت این مرکز نیز برنامه مدونی ارائه شود.

دوگانگی در کنترل فضای مجازی
مسئول اداره فرهنگی و تبلیغات اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه در کنترل فضای مجازی در کشور دوگانگی وجود دارد،گفت: مسئولان بالادستی درباره نظرات متفاوت درباره ساماندهی فضای مجازی به جمع بندی مناسب برسند.

علیرضا زرقانی اظهار کرد: مسئولان قوه قضائیه خواستار محدود کردن این فضا هستند و از طرفی مسئولان وزارت ارتباطات برای آزادی این فضا برنامه و راهکار ارائه می دهند.

وی در پایان گفت: جوانان نسبت به حضور در فضای مجازی علاقه نشان می دهند، در صورتی که در این فضا با برنامه مدون وارد شویم بسیاری از آسیب ها تبدیل به فرصت می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول