در استفاده از فضاهای مجازی افراط نکنید

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، دکتر سعید عسگری منطقه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه گذراندن زمان زیاد با سرگرمی و جست و جو در فضاهای مجازی می تواند زمینه ساز اعتیاد به اینترنت و فضاهای مجازی باشد، از شهروندان خواست تا در استفاده از فضاهای مجازی افراط نکنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه گشت و گذار های طولانی در فضای مجازی فرصت کار و فعالیت در سایر زمینه ها را از افراد می گیرد، گفت: توصیه می شود افراد بجای گذراندن زمان طولانی در شبکه های مجازی، سرگرمی های مفید دیگری را برای خود برگزینند.

عسگری افزود: درگیری بیش از حد در دنیای مجازی سلامت جسمی و روانی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

عسگری از افراد خواست تنها در موارد ضروری از دنیای مجازی استفاده کنند، چراکه درگیری تمام وقت در فضاهای مجازی پیامد های فراوانی را برای افراد در پی دارد.

این روانشناس در ادامه با تاکید بر کارکردهای فضای مجازی، استفاده درست از آن را در راستای بهره وری بیشتر شهروندان مناسب ارزیابی کرد و افزود: دنیای مجازی فرصت انجام کارهایی در زمان کوتاه را برای افراد بوجود آورده که انجام آن ها در گذشته نیازمند صرف زمان های زیادی بود.

عسگری استفاده درست از فضای مجازی و تکنولوژیهای روز را برای زندگی راحت تر و مناسب تر مطلوب ارزیابی و خاطر نشان کرد: هر فناوری به تناسب آثار مثبت و کارکردهای مفیدی که دارد، در صورت استفاده نادرست می تواند آسیب زا باشد، لذا برای استفاده درست از فضای مجازی باید فرهنگ استفاده از فضاهای مجازی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/.

One comment

  • احمد اشرفي نوشنق اردبيلي

    تمام زندگی و ارتزاق و کاسبی من صبح تا شب در فضای مجازی است چکار کنم؟ شما به من دستور بدهید چه کنم من اطاعت امر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول