هرگونه منعی در فضای مجازی اثر منفی دارد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور مشاور امور جوانان وزیر ورزش و جوانان و با موضوع فضای مجازی و جوانان برگزار شد، با بیان این نکته که چه بخواهیم و چه نخواهیم، دنیا روبه تغییر است و تغییرات هم بر ما تحمیل می‏‏ شود، تصریح کرد: تاکنون در کدام مساله با مخالفت و منع کردن توفیق داشته‏‏ ایم که می خواهیم این شیوه را در خصوص فضای مجاری به کار ببریم؟
وی گفت: ما با واقعیتی به نام فضای مجازی روبرو هستیم که هیچگاه نمی توانیم چشم خود را روی آن ببندیم و با پاک کردن صورت مسئله، مدعی حل موضوع باشیم چرا که واقعیت این است که فضای مجازی ایجاد و روز به روز در حال گسترش است و هرگونه منعی هم در این رابطه، تاکنون اثر منفی داشته است.
استاندار با اشاره به آمار ۳۶ میلیون کاربر فضای مجازی که ۸۹ درصد آن را جوانان تشکیل می‏‏ دهند و این که نمی‏‏ توانیم به موضوع فراگیری فضای مجازی بی‏‏ توجه باشیم، تاکید کرد: بحث ما فقط نسل امروز نیست بلکه نسل‏های فردا را نیز شامل می‏‏ شود چرا که دختران و پسران امروز، مادران و پدران فرزندان فردای این دیار هستند.
وی ادامه داد: بنابراین در بحث فضای مجازی باید واقعیات را بپذیریم و اگر پذیرفتیم که فضای مجازی و شبکه‏‏های اجتماعی روبه گسترش است، این را نیز باید بپذیریم که جامعه آماری و هدف ما در این مقوله، نسل جوان و نوجوان است و نگاه ما به فرداست و همین امر، موضوع را حساس و مهم می‏‏ کند.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که فضای مجازی روز به روز گسترده‏‏تر و کاربران آن هم بیشتر خواهند شد، گفت: این که برخی افراد میانسال یا مسن نیز علاقه‎‎مند به حضور در این فضا و بویژه رسانه‎‎های اجتماعی مثل وایبر و واتس آپ و تلگرام هستند، به دلیل محتوایی است که در این رسانه‏‏ ها ارائه می‎‎شود و جذابیت خاص خود را دارد.
وی گفت: لازم است در خصوص بحث تولید محتوی جدیت لازم را داشته باشیم و می‏‏ بینیم که این موضوع آنقدر مهم و اساسی است که رهبری معظم انقلاب به آن تاکید فرموده‏‏ اند و در شورای عالی فضای مجازی نیز تحت کمیته ویژه فضای مجازی بدان پرداخته می‏‏ شود و این نشان از توجه به موضوع است.
استاندار یکی از هنرهای رسانه را واژه‏‏ سازی جهت ایجاد علاقه و حس کنجکاوی به منظور روی آوردن به آن ذکر کرد و افزود: باید کلید واژه ها و مفاهیمی را در رسانه تولید کنیم که برای مخاطب جذاب باشد و برای فهمش به سمت آن برود چرا که اصل موضوع، محتوایی است که در فضای مجازی جریان دارد و این امر به تولید محتوای موثر کمک می‎‎کند و مطمئناً اگر ما خود به فکر این مسائل نباشیم، کشورهایی که در این فضا دشمن ما هستند دست از کار نخواهند کشید چرا که فضای مجازی محدودیت پذیر نیست.
رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به این که در فضای مجازی هر روز یک نکته و بحث جدید ارائه می‏‏ شود، خاطر نشان کرد: مهم این است که کاربران در برابر انواع مباحثی که می‏‏ تواند به فرهنگ و هویت و باورهای ما لطمه بزند، مصونیت پیدا کنند و به ارزش‏‏ها، پاکی‏‏ها و خوبی‏‏ها در این فضا روی آورند.
وی با ذکر خاطره‏‏ای از دکتر علی شریعتی، گفت: باید واقعیات روز را با همه وجود درک کنیم و برای این که از آسیب دور باشیم، راهکار، راه حل و داشته و همچنین برای ارائه توانمندی‏‏ ها و ارزشها و افتخارات خود در این فضا نیز برنامه‏‏ داشته باشیم.
انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول