فعالیت «افسران جنگ‌نرم» در ارتش انگلیس

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مجله مهر، گاردین در این زمینه مدعی شد ارتش انگلیس قصد دارد نیرویی ویژه، متشکل از جنگ آوران فیس بوکی که در جنگ های روانی، روزنامه نگاری و استفاده از رسانه های اجتماعی مهارت دارند، تشکیل دهد.

این تیپ ویژه ۱۵۰۰ نفری بناست در ماه آوریل از سایر یگان های ارتش جدا شده و در شهر نوبری برکشایر به فعالیت بپردازد. ارتش های اسرائیل و امریکا، پیش از این یگان های مشابهی تاسیس کرده بودند.

این تیپ ارتش انگلستان شامل کارمندان منظم و رزرو خواهد بود و استخدام در آن در بهار شروع خواهد شد. در برابر روایت شبانه روز اخبار و وقایع در تلفن ها و ادوات هوشمند و در شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و توئیتر، این گروه مسئول خواهد بود که «کنترل روایت اخبار» را در اختیار بگیرد. سخنگوی ارتش انگلیس می گوید: «تیپ ۷۷ به این منظور ایجاد خواهد شد که قابلیت های نهفته و موجود را گردآوری کند تا با چالش های نبرد مدرن و غیر متعارف روبرو شود. آن ها می دانند که واکنش های دیگران در جنگ های مدرن بر  روش هایی متمرکز است که لزوما خشونت بار نیستند.»

این حرکت ارتش انگلیس نتیجه تجربه آن ها در عملیات افغانستان است و می تواند به منزله پاسخی در تقابل با اقدام سال گذشته روسیه در اکراین (به طور خاص در کریمه) و همچنین تصرفات داعش در عراق و سوریه فهم شود. همانطور که داعشی ها در بهره برداری از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف شان موفق بودند، ارتش انگلیس نیز در صدد است به طرق مشابهی سیاست ها و اهداف خود را در جهان دنبال و پیاده کند.

نیروهای نظامی اسرائیلی در زمینه دخالت سازمان یافته گروهی در شبکه های اجتماعی پیشتاز بوده اند. آن ها با اختصاص تیم هایی ویژه در حین جنگ های لبنان و غزه، سعی کردند اهداف نظامی و تبلیغاتی خود را در فضای مجازی پیگیری کرده و به کرسی بنشانند. ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون ۳۰ پلت فرم فعال در ۶ زبان در شبکه هایی چون توئیتر، فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام دارد. درطول جنگ اخیر غزه، جدال مجازی مستقیمی در توئیتر بین نیروهای صهیونیستی و رزمندگان حماس شکل گرفت.

نیروهای انگلیسی نیز قصد دارند با الهام گرفتن از تجربه رژیم صهیونیستی، روش جنگی غیر مستقیمی اتخاذ کرده و بدون آنکه خشن و تهاجمی جلوه کنند، با احداث عملیات جنگ روانی در فضای مجازی به بسط اهداف ملکه الیزابت بپردازند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول