کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی مجازی، از سایر کاربران آسیب پذیرترند

سرهنگ حسین رضایی با بیان این خبراظهارداشت: یکی از ویژگی های جامعه ایرانی ، ارزشی و دینی بودن آن است، این موضوع برخاسته از ریشه و اساس تاریخی با فرهنگ بسیار غنی بوده و ارزش انسان به عنوان موجودی محوری در جهان امروزی بی بدیل است و همین انسان فضاهای مجازی را ایجاد کرده و آن را مدیریت می کند.
وی افزود: زن در جامعه ایرانی از ارزش واهمیت بالایی برخورداربوده و پاکدامنی و نجابت زن در جامعه ایرانی خواسته تمام افراد است.
این مقام انتظامی تصریح کرد : شبکه های اجتماعی مجازی با راهبرد مشخص و با هدف یکسان سازی فرهنگی و ایجاد بحران هویت در جوانان در حال شکل دهی اجتماعاتی مجازی است که آثار و تبعات و آسیب های جدی آن در دنیای واقعی، نمود عینی می یابد و طبق نظر آنان، زن به عنوان یکی از اهداف در جنگ نرم می بایست به عنوان کالا در خدمت آنان قرار گیرد، لذا بمباران اطلاعاتی آن هم بصورت خزنده و خطرناک سعی در سوء استفاده از این قشر را دارد.
وی گفت: کاربران ایرانی نیز بدون اطلاع از نحوه تنظیمات حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات، با ارزش ترین اطلاعات و خصوصی ترین تصاویر را بدون رعایت کمترین اصول عرفی و اخلاقی در این شبکه ها منتشر کرده و لذا بیش از سایر کاربران در جهان آسیب پذیر بوده و در معرض سوء استفاده مجرمان اینترنتی قرار می گیرند.
سرهنگ رضایی بیان داشت: در صورتی که این تصاویر در اختیار مجرمین قرار گیرد بدون شک برای یک دختر و زن ایرانی می تواند تبعات سنگین روحی و اخلاقی و حیثیتی را به دنبال داشته باشد و لذا به شبکه های اجتماعی که ادعای محرمانگی اطلاعات را می کنند اعتماد نکنید زیرا این شبکه های ابزاری در جهت تغییر ساختار های فکری و فرهنگی جامعه هستند.
وی در ادامه افزود : پرونده های زیادی با موضوعیت هتک حیثیت که بیشتر مربوط به قشر خانم ها بوده به پلیس فتا ارجاع و درحال رسیدگی می باشد.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی یزددر پایان از شهروندان خواست: در خصوص فعالیت های خود در فضای مجازی بخصوص شبکه های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به راحتی اطلاعات شخصی خود را بصورت اشتراک در اختیار مجرمین قرار ندهند، ضمناً پلیس به صورت قاطعانه با مجرمین این فضا برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول