فاز دوم فیلترینگ هوشمند آغاز شده است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز دوشنبه در سمنان در جمع خبرنگاران افزود: برخی از سایت ها دارای محتوی مجرمانه و یا غیراخلاقی هستند و خانواده ها نمی خواهند چنین فضایی در اختیار داشته باشند، در حالی که همین سایت ها مطالب علمی و مفید نیز دارند و قرار نیست کل سایت مسدود شود.

وی اظهار داشت: برای اینکه جامعه را از مطالب مفید سایت ها محروم نکنیم سامانه هوشمندی طراحی شد که برخی مطالب غیر اخلاقی و مجرمانه را مسدود و از دسترس خارج می کند.

وی یادآور شد: فیلترینگ هوشمند سه مرحله دارد که مرحله اول آن آزمایشی و اجرای آن به مدت یک ماه به طول انجامید که از مرحله اول راضی هستیم.

واعظی گفت: اجرای مرحله دوم آن نیز یک هفته است آغاز شده و به مدت سه ماه به طول می انجامد.

توسعه اینترنت روستایی
وزیر ارتباطات در خصوص توسعه شبکه اینترنت در روستاها گفت: در حال حاضر هشت هزار روستا در کشور به اینترنت متصل هستند و تا سال آینده این تعداد را به نزدیک به ۳۰ هزار روستا افزایش خواهیم داد.

وی یادآور شد: طبق برنامه باید روستاهای دارای ۲۰ خانوار زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گیرند در حالی که هم اکنون روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز زیر پوشش قرار گرفته اند.

افزایش کاربران اینترنت
وی گفت: در خصوص افزایش سرعت و یا امکان دسترسی همگان به اینترنت تصمیم گرفته شد در این بخش سرمایه گذاری انجام شود تا شرایط برخورداری از اینترنت برای همه فراهم شود.

واعظی اظهار کرد: در این خصوص در دولت یازدهم شمار کاربران اینترنت در کشور از سه میلیون کاربر تا هشت میلیون کاربر افزایش یافته است.

وی گفت: در عین حال سرعت اینترنت برای دانشگاهها، مراکز عمومی، تجاری و غیره را افزایش داده ایم و امیدواریم در آینده این مشکل نیز با توسعه تلفن های نسل سه و چهار رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سمنان را از استانهای مهم در حوزه ارتباطات دانست و اظهار کرد: نزدیکی به تهران و داشتن پتانسیل اقتصادی شرایط را برای توسعه بیش از پیش ارتباطات در این استان فراهم کرده است.

وی گفت: توسعه ارتباطات که در این استان اتفاق افتاده نسبت به ماههای گذشته دو برابر شده است.

مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی می شود

واعظی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی مصوبات شورای عالی فضای مجازی در وزارت ارتباطات اظهار داشت: آخرین وضعیت فضای مجازی کشور در شورای عالی فضای مجازی بررسی شده و مصوبات این شورا در جهت رفع مشکلات در این زمینه است.

وی افزود: در سال گذشته، الزامات و اصول شبکه ملی اطلاعات از سوی شورای عالی فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است که برنامه ریزی های لازم برای اجرای آن به صورت دقیق طراحی شده و گزارش کاملی از مراحل اجرایی به شورا ارائه شده است.

به گفته وزیر ارتباطات، برنامه ریزی برای هماهنگی بین دستگاه های مختلف عضو شورای عالی فضای مجازی از دیگر مصوبات این شورا بوده است که موردتوجه اعضای آن قرارگرفته است.

واعظی تصریح کرد: تصویب مواردی درباره پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده از دیگر عملکرد این شورا بوده است که آیین نامه آن هفته گذشته ابلاغ شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول