۳۰ماه ذخیره مکالمات وایبری برای ارائه به مراجع امنیتی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»‌و به نقل از مهر، حمید خالقی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سه تفاهم نامه در راستای پیشگیری از وقوع جرم بین رئیس کل دادگستری استان کرمان با دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل فنی و حرفه ای و شرکت مس ایران منعقد شده است.

وی با بیان این مطلب که ۳۰ نقطه از شهر توسط شهرداری و شورای شهر شناسایی شده و هماهنگ و موافقت شده است که حداکثر ماهی یک بار پیام های پیشگیری نصب شود.

خالقی افزود: در حوزه کارهای فرهنگی نیز انیمیشن های جدیدی طراحی شده است که سعی بر آن است در هفته یک انیمیشن سبک خوب آماده شده است.

وی به آسیب های نوپدید اشاره کرد و افزود: آسیب هایی ناشی از اینترنت، تلفن همراه و بازی های رایانه ای و ماهواره متوجه افراد جامعه در سنین مختلف بوده که لازم است برنامه ریزی و سیاست گذاری هایی در حوزه پیشگیری از این آسیب ها انجام شود.

این مسئول قضائی با اشاره به توسعه فناوری ها و در پی آن به وجود آمدن آسیب های نوپدید؛ گفت: در بسیاری از کشورها از جمله کره و چین با ورود فناوری های آسیب پذیر برای پیشگیری و مقابله با این آسیب ها برنامه ریزی های مدونی در این کشورها انجام می گیرد.

خالقی در ادامه افزود: متاسفانه کشور ما به دلیل سرعت ورود فناوری به خصوص توسعه خطوط تلفن همراه، فضای مجازی و اینترنت برنامه ریزی و پیش بینی در این زمینه انجام نگرفته و با همان سرعت ورود ما شاهد افزایش آسیب های نوپدید در کشور هستیم که ضروری است برای پیشگیری و کاهش آسیب ها اقدامات جدی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به مزایای استفاده از تلفن همراه گفت: این فناوری در کنار مزایایی که دارد آسیب هایی مانند استفاده از بلوتوث های مخرب، پیامک های مستهجن، دوستی های خیابانی، تزلزل ارزش ها و ارتباطات غیرمناسب را به دنبال دارد.

۳۰ماه دخیر مکالمات وایبر

وی با اشاره به شبکه های مجازی موجود چون وایبر، یاهو، واتساپ، وایبر گفت: شبکه وایبر ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد و نامش در اصطلاح جاسوس افزار وایبر است که چهار میلیون کاربر در ایران داشته و سازنده آن شرکت وایبر مدیاست و موسس آن فردی به نام تالمون مارکو talmon marco یک تاجر آمریکایی اسرائیلی است که افسر ارشد اطلاعات ارتش مرکز فرماندهی رژیم صهیونیستی است که بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی یکی از واحدهای زیر مجموعه سرویس جاسوسی رژیم «موساد» است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه افزود: تمامی مکالمات که از طریق وایبر انجام می شود ضبط و به مدت ۳۰ ماه نگهداری می شود تا در صورت نیاز به مراکز امنیتی ارسال شود.

وی ابراز داشت: در وایبر نیاز به ثبت نام کاربری و پسورد نیست و فقط باید با استفاده از تلفن خود وایبر را فعال کنید و سپس وایبر به طور کاملا خودکار دفترچه تماس تلفن شما را اسکن کرده و افراد دیگری را که در لیست تماس های شما قرار دارند و از وایبر استفاده می کنند شناسایی می کند.

وی برنامه وایبر را در آیفون و اندروید دفترچه تماس ها، پیام ها و تماس های تلفن افراد را ضبط می کند و می تواند مکان شما را شناسایی کرده و به تمام فایل های موبایل دسترسی پیدا کند.

فرهنگسازی برای استفاده از فضای مجازی
وی گفت: اعتیاد شدید، افسردگی، دوست یابی های نامناسب، ازدواج های ناموفق اینترنتی، خودکشی، منزوی شدن افراد به دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی و افزایش بلوغ زودرس جنسی، سرقت اینترنتی، افت تحصیلی، به خطر افتادن حریم شخصی افراد، شکستن قبح بعضی از ارزش های اخلاقی مثل دروغ که متاسفانه به دلیل ثبت اطلاعات دروغین در فضای مجازی یک عادت می شود و همچنین رابطه های نامشروع، فرهنگ بی بندوباری فحشا، ایجاد سوء ظن و از هم گسیختگی خانواده ها و بسیاری دیگر …  از پیامدهای نامطلوب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

وی در پایان نظارت خانواده ها بر فرزندان را در زمان استفاده از شبکه های اجتماعی، فرهنگسازی برای استفاده از فضای مجازی و فرهنگ استفاده سنی از اینترنت را از جمله راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول