شبکه ملی اطلاعات، راه‌حل مشکلات فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجتبی رشیدی» ، در مورد آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: متأسفانه این نرم‌افزارها، آسیب‌های جدی بر اصول فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و باورهای اعتقادی ما وارد می‌کند، بیشتر از محاسنی است که از بعد ارتباطی آن حاصل می‌شود.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی، نسل جدیدی از پایگاه‌هایی هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه‌های جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند، این‌گونه پایگاه‌ها بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاص را گرد‌هم می‌آورند و هدف نهایی آنها جمع آوری اطلاعات و استفاده بر علیه ملت‌های مستقل و درحال توسعه هستند.

رشیدی یکی از آسیب‌های جدی استفاده از این نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی را جاسوسی و دسترسی سروریس‌های اطلاعاتی غربی به حریم خصوصی و زندگی افراد خواند و تصریح کرد: ضروری است تا مردم را به استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی داخلی که آسیب کمتری دارند، سوق داد تا آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه‌های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه‌ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه‌ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین ضروری است.

وی‌ راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یکی از نیازهای اساسی کشور در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: با راه‌اندازی این شبکه، مردم می‌توانند به اینترنت سالم، سریع و امن و ارزان دست یابند.

رشیدی با اشاره به اهداف و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی سازماندهی انواع گروه‌های اجتماعی مجازی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، به اشتراک گذاشتن علاقمندی‌ها توسط اعضاء و تبلیغات هدفمند اینترنتی را از اهم اهداف این شبکه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول