تولید محتوا در فضای مجازی یک ضرورت انکار ناپذیر است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، داود زارعیان روز سه شنبه در نشست تخصصی بررسی چالش های تولید محتوا در جامعه اطلاعاتی افزود: ازمباحث مهم کشور درفضای مجازی و دیجیتال موضوع تولید محتوا است که به نوعی امروز کمرنگ دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: دراعلامیه جامعه اطلاعاتی، دولت ها را مسوول تولید محتوا نمی دانند بلکه دراین اعلامیه همگان را مسوول تولید محتوا عنوان می کنند.

زارعیان ادامه داد: اگر بخواهیم دولت ها را مسوول تولید محتوا بدانیم مطمئنا در تولید محتوا در فضای مجازی راه به جایی نخواهیم برد.

این استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری با بیان اینکه متاسفانه در ایران درفضای مجازی به جای اینکه تولید کننده باشیم مصرف کننده شده ایم اظهارداشت: باید استراتژی تولید کننده را به جای مصرف کنندگی درفضای مجازی جایگزین کرده و این مهم را در کشور نهادینه کنیم .

به گفته وی با نهادینه شدن تولید کنندگی درفضای مجازی علاوه بر ارتقای محتوا خواهیم توانست دراین فضا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی مخابرات ایران با اشاره به آماری که امروز مصرف اینترنت در کشور به ۱۰۰ ترابایت رسیده است گفت :این آمار خود گواه است که بیشتر کاربران ما مصرف کننده شده و روبه دانلود رفته اند.

به گفته زارعیان امروز سرعت زیرساخت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه یافته و به دنبال آن در آینده دسترسی مردم به اینترنت وشبکه های ارتباطی بیشترازامروزخواهد شد. لذا باید درفضای مجازی تولید کننده محتوا وپیام باشیم.

نشت تخصصی بررسی چالش های تولید محتوا در جامعه اطلاعاتی هم اکنون با حضور جمعی ازاساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات و رسانه در مرکز مطالعات وبرنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ واشاد اسلامی درحال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول