جوانان ما چیزی از خارجی‌ها کم ندارند

[گزارش تصویری روز اول | گزارش تصویری روز دوم | حاشیه‌نگاری تصویری]

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز»، هفتمین جشنواره وب ایران با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس نصرالله جهانگرد، دکتر براری، مهندس راسخ، مهندس رضا باقری اصل و جمعی از اصحاب رسانه با همراهی بیش از ۸۰۰ متخصص و کارآفرین و دانشجوی حاضر در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی به کار خود پایان داد.

اهدای تندیس‌های جشنواره در روز دوم کنفرانس توسط محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت.

محمود واعظی با حضور در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره وب و کنفرانس وب و موبایل ایران، ضمن ابراز خرسندی، حضور در این کنفرانس را لذت‌بخش‌ترین حضور خود طی مراسم‌های صورت گرفته به مناسبت دهه فجر و دو هفته اخیر اعلام کرد.

وزیر ارتباطات در سخنانش گفت هیچ گونه حریمی بین خود و شرکت های آی.تی نمی بینم و اعضای این شرکت ها و تمامی فعالان حوزه استارت آپ تفاوتی با کارمندان وزارتخانه ندارند.

دکتر محمود واعظی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هرگونه تصدی گری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجتناب کرده و خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی می داند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری استارتاپ ها در شرایط حال حاضر کشور ادامه داد: کشور ما از نیروی متخصص جوان که توانایی های بسیاری دارند بهره مند است و در صورتی که بستر مناسب فراهم شود می توان با این وجود شاهد رونق حوزه ICT بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به استقبال مردم و اپراتورها از ورود نسل سوم تلفن همراه به کشور گفت: ماهیانه نزدیک به یک میلیون تلفن هوشمند به شبکه ارتباطی کشور افزوده می شود و در حال حاضر نیز حدود بیست میلیون تلفن هوشمند در دست مردم است.

واعظی برقراری دولت الکترونیک و دولت همراه را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات خواند و گفت: ورود نسل سوم تلفن همراه در کشور مقدمه ای برای توسعه دولت همراه بوده است چرا که با ورود نسل های جدید ارتباطی ، مردم می توانند نیازمندی ها و خدمات دولتی را در بستر تلفن همراه بر آورده کنند.

وزیر ارتباطات با بیان این که در طول یکسال و نیم گذشته وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور بوده است گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه باید عقب ماندگی های کشور را در بخش زیرساخت جبران می کردیم تا با کمک بخش خصوصی بتوانیم صنعت کسب و کار را در حوزه ارتباطات رونق دهیم.

دکتر واعظی با اعلام مقدار پهنای باند داخلی (۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه) و پهنای باند بین‌المللی (۷۱ گیگابیت برثانیه) در یک سال و نیم قبل، به عقب‌ماندگی کشور در زیرساخت‌های ارتباطی در ابتدای دوره دولت یازدهم اشاره کرد و در ادامه باتوجه به ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه (پوشش ۶۰درصدی اینترنت ADSL کاربران خانگی و پوشش ۱۰۰درصدی اینترنت پرسرعت برای کسب‌و‌کارها و مراکز عمومی) از افزایش پهنای باند داخلی به میزان ۱۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه (افزایش تا ۲۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه طی هفته‌های آتی) و پهنای باند بین‌الملل به میزان ۱۷۰ تا ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه خبر داد.

او با اشاره به اینکه جوانان متخصص ما در زمینه آی.تی چیزی از خارجی ها کم ندارند گفت: چرا باید این سرمایه های گران‌بها از کشور خارج شوند در حالیکه می توان با فراهم آوردن زیر ساخت مناسب همان کارها را در ایران انجام داد.

واعظی با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی عنوان کرد: سیاست جدی ما تولید محتوای بومی در داخل کشور است. هم از نظر امنیتی و هم فناوری به نفع ماست. اگر کار را دست مردم بدهیم خودشان می دانند چه کار کنند. دولت با توجه به تحریم بودجه ایجاد اشتغال را ندارد اما در حوزه فناوری اطلاعات با هزینه کم می‌توان شغل زیادی به وجود آورد.

وی با بیان این که موفقیت فعالان بخش خصوصی را موفقیت خود می دانیم گفت: کمک به توسعه محتوای بومی در کشور با همراهی فرزندان این مرز و بوم جز سیاست های وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید بوده و حمایت مالی و فنی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به این منظور، جز اصلی ترین سیاست های ما است. در سال ۹۳ پیش بینی وام برای کسب و کارهای کوچک ۹۰ میلیارد تومان بود که در بودجه سال ۹۴ این رقم به ۱۲۰ میلیارد تومان می‌رسد تا بتوانیم با حمایت از استارت آپ‌ها و خرید و صادرات محصولات آن‌ها به رشد شرکت‌های کوچک کمک کنیم.

عضو حقوقی شورای‌عالی فضای مجازی در صحبت هایش دلگرمی زیادی به فعالان عرصه فناوری داد و با دادن وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی به استارتاپ های قوی و با ایده های خوب به معاون اداری مالی خود گفت: خوب شد در این جلسه حضور دارید و بدانید اگر پول را این جا خرج کنید بهتر می‌توانید در آخرت جواب پس بدهید.

جشنواره وب ایران از معتبرترین جشنواره های حوزه فناوری اطلاعات است که تاکنون هفت دوره آن از سال ۱۳۸۶ برگزار شده است. هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، تشویق و توسعه تولید محتوا و خدمات منطبق بر فرهنگ ایرانی در فضای مجازی کار آفرینی دیجیتال و حمایت از ایده های نو در حوزه دیجیتال است.

این جشنواره با محورهای مختلفی چون طراحی تجربه کاربری و نوآوری در رابط های کاربردی، مدیریت تولید و توسعه نرم افزار، تحولات برنامه نویسی مدرن، تجارت الکترونیک و فروش آنلاین در ایران، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال در ایران و کارآفرینان فضای دیجیتال در تاریخ ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه و با حضور کارآفرینان برتر داخلی و خارجی، در حوزه فناوری اطلاعات در قالب کنفرانس وب و موبایل ایران آغاز به کار کرد و در طی برگزاری، کاندیداهای نهایی جشنواره وب و موبایل ایران نیز اعلام و تندیس هفتمین جشنواره به رتبه‌های نخست در هر حوزه اهدا شد.

برای مشاهده برگزیدگان این دوره می‌توانید این‌جا را کلیک کنید.

گزارش از: عباس طاهری

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول