Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 96

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 98

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 260

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 262

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 283

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 351

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/majazist96/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 353
هدف پلیس فتا حفاظت از اطلاعات مردم است – مجازیست

هدف پلیس فتا حفاظت از اطلاعات مردم است

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: این ساختمان در سالروز ولادت حضرت زینب (ع) در چهارمین سال تاسیس این پلیس افتتاح شد، این تنها افتتاح یک ساختمان نیست بلکه مجموعه توانمندی های فنی، شبکه زیر ساخت های مختلفی اعم از مدیریت، نیروی انسانی، دانش و علوم با یکدیگر در این ساختمان ترکیب شده است.

وی افزود: نبود این پلیس می توانست بسیار خسارت‌بار باشد، امروز پلیس فتا جلوی بسیاری از تهدیدها را گرفته که به کشف جرایم بسیاری منجر شده است.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه کشف ۹۳ درصدی پرونده های جرایم سایبری توسط پلیس فتا، رکوردی است که در جهان به ثبت رسیده، گفت: امروز مقامات اینترپل در بخش پلیس سایبری که در سنگاپور هستند به این موضوع اذعان داشته اند.

وی ادامه داد:امیدوارم با افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه بتوانیم مسیر را در راستای ارتقاء و رشد تعالی بیشتر طی کنیم.

سردار مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «منظور پلیس از اشراف اطلاعاتی چیست»، تصریح کرد: برخی تصور نکنند «اشراف اطلاعاتی پلیس» به معنای «سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم» است بلکه برعکس پلیس فتا بر اطلاعات دشمنان، تبهکاران و متجاوزان به حقوق مردم اشراف دارد که این اقدام برای حفظ امنیت شهروندان و حریم خصوصی و داشته های معنوی و مادی آنان است.

این مقام ارشد انتظامی بر آموزش پیشگیرانه مردم به منظور محافظت از اطلاعات شخصی شان تاکید کرد .

وی با بیان اینکه باند‌های قاچاق مواد مخدر به  شبکه های اجتماعی مجازی کوچ کرده اند، گفت: تلاش ما حفاظت از مردم در برابر این مجرمان است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ۹۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا، کلاهبرداری است، تصریح کرد: کلاهبرداری‌ها با هدف مالی و یا با هدف غیرمالی بوده به طوری که پس از سرقت اطلاعات شخصی شهروندان در ازای آن درخواست مبلغی داشته‌اند، در حقیقت تبهکاران از آن به عنوان ابزاری برای کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان استفاده می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد از اقدامات پلیس فتا به نفع مردم است، اظهار کرد: ۵ درصد دیگر نیز غیرمستقیم به نفع مردم می‌شود و ما با محافظت از شبکه‌های وزارتخانه‌ها، مانند نفت و بانک‌ها از اموال و اطلاعات آنان حفاظت می‌کنیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج چمدانی ارز از فرودگاه‌های کشور، گفت: ما و مجموعه پلیس فرودگاه در جریان این موضوع نیستیم و بهتر است آن را از کسانی که این را مطرح کرده‌اند ، بپرسیم.

عرب‌ها و ایرانی‌ها بیشترین منتشرکننده اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی

نصرالله جهانگرد در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فتا گفت: در شبکه‌های اجتماعی بیشترین اطلاعات از سوی کشورهای عربی بر روی خروجی سایت قرار می‌گیرد و بعد از آن مردم کشور ما بیشترین سطح اطلاعات را در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند و همین باعث ایجاد افزایش ضریب تهدیدات خواهد شد لذا مردم از انتشار اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال ۸۱ برنامه جامع به کارگیری فناوری اطلاعات مطرح شد و همزمان امنیت اجتماعی فضای سایبر نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت گفت: در آن زمان یک روز آرزو داشتیم که بهترین آزمایشگاه احیاء «هارد» را داشته باشیم و امروز پلیس فتا به این مهم دست یافته است و این برای ما جای بسی افتخار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در حوزه تشخیص و پیگیری‌ها و کشف پرونده‌های حوزه مجازی از هیچ کشوری در دنیا عقب نیستیم.

دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر در طی یک دهه گذشته روی موضوع توانایی سایبری پلیس متمرکز نمی‌شدیم امروز تا این میزان موفقیت برای تامین امنیت فضای کسب و کار در محیط سایبر ایجاد نمی‌شد گفت: هم اکنون مجموعه‌ای از سرمایه‌ها برای پشتیبانی از فعالیت‌ها در فضای سایبر در حال کار است.

وی تشکیل شورای عالی فضای مجازی را یکی از نتایج حاصل از تعاملات ملی دانست و افزود: هر میزان شهروندان با محیط مجازی آشنایی پیدا کنند یقینا میزان بهره‌وری افزایش یافته و متقابلا مخاطرات با کاهش رو به رو می‌شود.

بر همین اساس ما حوزه توانمندسازی شهروندان را در دستور کار قرار داده‌ایم تا مردم متوجه شوند که چه اطلاعاتی را از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند و چه اطلاعاتی را منتشر نکنند.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی بیشترین اطلاعات از سوی عرب‌ها بر روی خروجی سایت قرار می‌گیرد و بعد از آن مردم کشور ما بیشترین سطح اطلاعات را در این شبکه‌ها از خود منتشر می‌کنند این در حالی است که شهروندان آمریکایی در این موضوع در پائین‌ترین سطح از انتشار اطلاعات شخصی خود هستند.

همین موضوع باعث شده تا مردم ما به دلیل عدم آگاهی تهدیدات زیادی پیرامونشان در فضای مجازی باشد که اگر مردم به این تهدیدات واقف شوند دیگر اقدام به انتشار اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های مجازی نخواهند کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول