فیس‌بوک ابزار ضدخودکشی هم برای کاربرانش عرضه کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، این ابزار که جلوگیری از خودکشی نام دارد، با هدف شناسایی سریع افراد در معرض خطر طراحی شده تا به نیازهای شخصی و عاطفی مهم این افراد رسیدگی شود و از وخامت حال آنها که ممکن است باعث خودکشی شود در حد امکان جلوگیری شود.

در سال های اخیر بسیاری از روانشناسان و کارشناسان آموزشی هشدار داده اند که شبکه های اجتماعی و سایر سرویس های اینترنتی آثار منفی روحی و روانی بر کاربران خود گذاشته اند و احساسات منفی مانند انزواطلبی، افسردگی، از خود بیگانگی و … را در آنها تقویت کرده اند. لذا فیس بوک برای پاسخ به این اتهامات وارد عمل شده و ابزاری را طراحی کرده است.

از طریق ابزار یاد شده کاربران می توانند پست های کاربر دیگری را به عنوان محتوایی در مورد خودکشی علامت گذاری کنند. در این صورت فردی که پست افراد دیگر را علامت گذاری کرده توصیه هایی از سوی فیس بوک برای کمک رسانی دریافت می کند.

در مراحل بعدی با خود فرد  تماس گرفته شده و از وی خواسته می‌شود برای دریافت کمک با کسی صحبت کند و همچنین توصیه هایی به او ارائه می شود. فیس بوک همچنین فرد مورد نظر را در لیست بررسی خود قرار می دهد و از دوستان او می خواهد در صورت نیاز با خدمات اورژانس تماس بگیرند. این سایت به صورت ۲۴ ساعته گزارش های دریافتی در این زمینه را بررسی کرده و به ترتیب اولویت به آنها رسیدگی می کند.

این خدمات فعلا تنها در آمریکا ارائه می شود، اما قرار است طی ماه های آینده در برخی کشورهای دیگر جهان نیز در دسترس قرار بگیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول