نخستین همایش امنیت در فضای سایبری در مشهد برگزار شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،سید محسن عرفانی در حاشیه نخستین همایش امنیت در فضای سایبری که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت همایش در راستای امنیت در فضای مجازی است که به صورت کشوری برگزار می شود.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به اینکه امنیت فضای مجازی در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: اولویت اصلی برگزاری این همایش نیز تامین همین امنیت است.

عرفانی تصریح کرد: بیش از ۳ میلیون کاربر در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند و بر این اساس این شهر در معرض آسیب پذیری قرار دارد، اما در سال گذشته توانستیم بیش از ۹۲ درصد جرایم فضای مجازی را کشف کنیم.

وی با اشاره به اینکه چند روز گذشته باند بزرگ کلاهبرداری متلاشی شد، تصریح کرد: فردی در کرج با مشارکت هم دستانش بیش از ۲ هزار مورد کلاهبرداری انجام داده بود که در این بین بیش از ۳ هزار نفر در کل کشور و ۱۰۰ نفر در مشهد آسیب دیده بودند.

عرفانی گفت: این فرد پیامکی را با این عنوان که شما در بانک برنده شدید ارسال می کرد و از طریق فضای مجازی حساب بانکی فرد را خالی می کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در این بین پیامک های انبوه را رصد می کنیم و اجازه نمی دهیم پیامکی زمینه ساز جرم در جامعه شود و از مردم نیز می خواهیم اگر با این گونه پیامک ها روبه رو شدند به پلیس فتای استان گزارش دهند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی رتبه دوم جرایم سایبری را در کشور اختیار دارد و از این جرایم بیش از ۶۵ درصد آنها را جرایم مالی، ۱۳ درصد مربوط به جرایم جنسی و بقیه مربوط به جرایم دیگر می شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از فضای مجازی بسیار مهم و اساسی است و در این میان خانواده ها نقشی بسیار مهم را بر عهده دارند.

اطلاع رسانی در مورد تهدیدات فضای مجازی در حد مطلوب نبوده است

محسن کاهانی ظهر امروز در نخستین همایش امنیت در فضای سایبری که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات ضروری در ارتباط با امنیت فضای مجازی آگاهیسازی و اطلاعرسانی است لذا باید برای استفاده صحیح مردم از این فضا و تهدیدهای موجود اطلاعرسانیها بیشتر شود.

وی افزود: منظور از فضای مجازی محیطی است مبتنی بر زیرساختهای نرمافزاری، سخت افزاری و شبکه ای برای تعامل بین انسانها که میتواند تسریع امور را در پی داشته باشد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با تامین امنیت فضای مجازی بیان کرد: منظور از امنیت اطلاعات مجموع اقداماتی است که به محافظت از دارایی مردم در فضای مجازی میپردازد و با مواردی که امنیت فضای مجازی را تهدید کنند مقابله کند.

کاهانی ادامه داد: با توجه به گسترش فناوری و دیجیتال اطلاعرسانی در این مورد در حد مطلوب نبوده است لذا مردم بدون اطلاع از تهدیدات به استفاده از اینترنت به ویژه شبکههای اجتماعی میپردازند.

وی تاکید کرد: از جمله تهدیدات عمومی فضای مجازی دستکاری اطلاعات، جعل، انکار و افشای اطلاعات بوده و بسیاری از این موارد در ارتباط با جرائم مالی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول