راه‌کارهای نشر پیام‌های ارزشی در فضای مجازی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از ایکنا، دانیال سمیعی، مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیاء استان گیلان،با اشاره به ساختار سایبرنتیک فضای مجازی که از محیط تأثیر می‌پذیرند و تأثیر مقابل روی محیط می‌گذارند، به راهکارهای ماندگاری پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی در فضای مجازی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های ماندگاری پیام، برگزاری همایش صرفا در فضای مجازی است. می‌توان به واسطه این همایش‌ها و با برنامه‌ریزی مناسب، خط مشی فرهنگی را توسعه داد و با محورهای آن همایش استعاره ها را پیاده سازی کرد.

توسعه محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی ملی

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: ایجاد کمپین‌های اینترنتی دومین اقدامی است که می‌توان پیام مقام معظم رهبری را در فضای مجازی ماندگار کرد. اگر شبکه اجتماعی ملی داشته باشیم و آن کمپین‌ها را فعال کنیم، قطعا محتوا توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ماهیت فضای مجازی این است که در آن خرده فرهنگ‌ها رشد می‌کند، افزود: نیات و خواسته‌های نفسانی است که سبب رشد خرده فرهنگ‌ها می‌شود؛ توسعه یک گزاره معنوی در شبکه‌های مجازی همچون فیسبوک تقریبا کاری نشدنی است اما اگر بتوان در این زمینه برنامه‌ریزی کرد و از طریق شبکه‌های ملی، وبلاگ‌ها و سایت‌های ملی چنین کمپینی را فعال کرد، قطعا به اهداف‌مان دست خواهیم یافت.

سمیعی اظهار کرد: وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها می‌توانند تبدیل به گروه‌هایی شوند که شبیه کمپن‌ها عمل کنند و محتوا را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهند. کاربران می‌توانند آنقدر پیام را در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به اشتراک بگذارند که خود به خود در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک به اشتراک گذاشته شود.

وی بیان کرد: ایجاد صفحات اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند به ماندگاری پیام کمک کند.

کمپین‌ها قرارگاه فضای مجازی هستند

سمیعی اظهار کرد: کمپین‌ها همان قرارگاه‌ سایبری است و فعالیت‌های این کمپین‌ها بر اساس نوآوری و ایده‌هاست بنابراین نیازمند انگیزه درونی کاربران و فعالیت‌های داوطلبانه است. بهترین راه هدایت کردن این نیروها، کار داوطلبانه و تقویت انگیزه‌های درونی و بیرونی آنهاست.

وی یادآور کرد: بسیاری از کارهای داوطلبانه فضای مجازی را می‌تواند مدیریت کرد و اگر این قرارگاه‌ها در فضای مجازی ایجاد شود قطعا تبدیل به بزرگترین پایگاه فرهنگی نشر پیام‌های ارزشی خواهد شد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول