تلاش «فتا» برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان البرز

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان در خصوص تهدیدات و آسیب های شبکه های اجتماعی ستواندوم «مهدی کولیوند» ضمن حضور در جمع دانش آموزان دبیرستان تیزهوشان فرزانگان به بیان مطالبی در این خصوص پرداخت.

وی گفت: نقطه اشتراک میان تمام تهدیدات اعتماد زیادی است که کاربران به برنامه های شبکه های اجتماعی دارند و اساسا اعتماد در این فضا نباید صورت پذیرد. اغلب مردم به لینک ها، تصاویر، فیلم ها و فایل های اجرایی که از طرف دوستان آنها ارسال شده است اعتماد می کنند.

ستوان دوم کولیوند ادامه داد: امروزه در پلیس فتا شاهد تشکیل شمار زیادی پرونده از کاربرانی هستیم که در شبکه های اجتماعی مورد سو استفاده قرار گرفته اند.

کارشناس پلیس فتا در خصوص جرایم مالی خاطر نشان کرد: روند تجارت از گذشته تا به حال تغییرات گسترده ای داشته است و امروز بخش مهمی از تجارت جهان در فضای سایبر صورت می گیرد که این انتقال تجارت به فضای سایبر باعث شده شاهد برپایی فروشگاه های اینترنتی باشیم، اما متاسفانه در کنار تجارت الکترونیک شاهد حضور عده ای سودجو و متقلب هستیم که تلاش دارند از سهل انگاری شهروندان و کاربر ان سو استفاده کنند.

وی با اشاره به روند رو به رشد جرائم در حوزه کلاهبرداری های مالی و به خصوص فروشگاه های اینترنتی افزود: آمار بالای وقوع چنین جرائمی باعث شده پلیس فتا این موضوع را در صدر اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی های خود قرار داده و به صورت مداوم نسبت به ارسال هشدار های امنیتی و تهیه کلیپ های آموزشی و مصاحبه های صوتی و تصویری اقدام کند.

ستوان دوم کولیوند همچنین فروشگاه های اینترنتی را به عنوان چالشی جدید پیش روی کاربران و برداشت های غیر مجاز از حساب های شخصی آنها خواند و علت اصلی این امر را کم دقتی کاربران در انتخاب فروشگاه های اینترنتی قابل اعتماد دانست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول