کلیات «نظام پالایش ارتباطات اینترنتی» به تصویب رسید

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا، محمد خوانساری، اظهار کرد: مسیر اجرایی نظام پالایش ارتباطات اینترنتی را به دقت دنبال می کنیم تا مردم با امنیت کامل و طیب خاطر از فضای مجازی همچون اینترنت استفاده صحیح کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید ابزارها و زیرساخت های لازم را برای حفاظت و صیانت فرهنگی اجتماعی اقشار مختلف جامعه فراهم کند اظهار کرد: این مجموعه به دنبال تحقق این هدف مهم، اقدام به تدوین نظام پالایش ارتباطات اینترنتی کرده است.

خوانساری اجرای مناسب هوشمند سازی فیلترینگ یا صیانت فرهنگی و اجتماعی مردم در فضای مجازی را نیازمند الزامات قانونی، ابعاد فناورانه و هماهنگی تمامی متولیان دانست و افزود: در این زمینه تمایلی به استفاده از کارهای سلبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه سیاست دهه ۸۰ ورود اینترنت به کشور به صورت متمرکز بود، ادامه داد: پالایشی که در اینترنت شکل گرفته پالایش مبتنی بر آدرس بود و به روش های هوشمند و محتوی محور توجه چندانی نشده است.

استفاده مناسب و صحیح از فضای مجازی

به گفته خوانساری، این مجموعه با تمام توان و ظرفیت در صدد است تا مردم به صورت هوشمند، ساده، راحت و با امنیت کامل و کارایی مناسب و همچنین در نظر گرفتن تمام الزامات قانونی و فرهنگ دینی و ملی، از فضای مجازی به صورت صحیح و مناسب استفاده کنند.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گام دوم برای اجرای صحیح هوشمند سازی فیلترینگ را بهره گیری از فناوری های نوین اعلام کرد و گفت: صیانت و یا پالایش در این حوزه باید براساس محتویات، ساختار و پروفایل های کاربر صورت گیرد.

خوانساری به انجام ۷ پروژه در این زمینه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال ۸۷ سعی کرده برای تولید فناوری های مورد نیاز مبتنی بر مبانی دانشی با شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و فعالان این حوزه قراردادهایی منعقد کنیم تا کار به صورت کارشناسانه به پیش رود.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که در ۵ حوزه بتوانیم به صورت هوشمند ساماندهی و پالایش محتوی را انجام دهیم، افزود: محتویات متنی، تصویرها، ویدئوها، پروفایل ها از جمله مواردی است که باید پالایش صورت گیرد.

خوانساری از ایجاد آزمایشگاه ارزیابی و اعتبار سنجی محصولات پالایشی در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: طراحی و تحلیل متدولوژی انجام کار، ارزیابی عملکرد محصول، عملیات مختلف حوزه پالایش را از مهمترین وظائف این مجموعه است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هماهنگی نسبتا خوبی بین دستگاه های دست اندرکار در این حوزه وجود دارد اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی با توجه به جایگاه فراقوه ای امکان همگرایی و هم افزایی دستگاه های متولی را ایجاد کرده است.

فیلتر به روش آدرس، مشکلاتی را برای محققان و پژوهشگران به وجود آورده و آنان تقاضا دارند فیلتر به شیوه هوشمند اجرا شود تا آنان به راحتی به اطلاعات خود دست یابند و خدشه اس به فرهنگ جامعه نیز وارد نشود.

مسئولان وزارت فناوری و ارتباطات اعلام کردند این موضوع در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است و پیشرفت های خوبی نیز دست یافتند و امیدوارند در آینده نزدیک این موضوع محقق شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول