ضرورت توجه به اثرگذاری پیام از سوی وبلاگ‌نویسان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از موج، محمد اسفندیاری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد و دبیر همایش جبهه مجازی وبلاگ نویسان ایثار و شهادت، ضمن بزرگداشت یاد شهدا در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین برند فرهنگی است که باید آن را حفظ کنیم. برندی که از امام حسین (ع) و واقعه عاشورا به ما رسیده است و امروز در جبهه وبلاگ نویسان باید آن را حفظ کنیم.

وی در این همایش که در آستانه ۲۲ اسفند، روز شهید برگزار شد ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری تنها با نوآوری حفظ می شود بنابراین نباید در انتقال مفاهیم صرفاً یک گزارشگر بود و باید همواره به روز باشیم.

دبیر همایش جبهه مجازی ادامه داد: اثر پیام در هر رسانه حرف اول را می زند و وبلاگ نویسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یعنی وبلاگ نویسان باید از ابتدا بدانند که مطالبشان چه تأثیری بر مخاطبان خواهد گذاشت و این تأثیر در چه حد است.

محمد اسفندیاری ضمن بیان این مطلب که «پخش» معادل «نشر» نیست، اظهار داشت: وظیفه ما فقط پخش کردن مفاهیم و پیام ها نیست بلکه باید دید به چه میزانی به پیام ها توجه شده و چقدر بین مخاطبان واگویه می شود.

وی ادامه داد: اگر یک وبلاگ در نگاه اول مخاطب را به خود جذب نکند آن را از دست خواهد داد زیرا به دلیل تعدد وبلاگ ها و سایر رسانه ها بخت بازگشتن مخاطب به وبلاگ مورد نظر بسیار کم است بنابراین وبلاگ ها باید به نحوی طراحی شوند که مخاطب را به بازدیدهای مجدد ترغیب کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد در تشریح ویژگی های لازم برای ارائه مطالب در یک وبلاگ گفت: پیام باید دارای نبوغ، خلاقیت، ارزش ادبی و ترکیبات زیبا و سنجیده باشد و در مقابل باید بدانیم که فحاشی و غرض ورزی نتیجه ای جز سیاه نمایی و بی اثر شدن پیام نخواهد داشت. مضاف بر اینکه باید برخلاف رویه های غلطی که رسانه های غربی در پیش گرفته اند به اخلاق و فرهنگ اسلامی در ارائه پیام توجه شده و اگرچه به زیان پیام رسان باشد صادقانه ارائه شود.

وی در پایان سخنان خود به پیشینه فعالیت همایش جبهه مجازی اشاره کرد و گفت: کار برگزاری این همایش از پنج ماه پیش و با جست و جوی وبلاگ های مربوط به حوزه ایثار و شهادت آغاز شد که در نهایت ۸۰۰ وبلاگ که ۴۰۰ وبلاگ از تهران و ۴۰۰ وبلاگ از دیگر شهرستان ها هستند برای شرکت در همایش انتخاب شدند که پس از داوری های صورت گرفته ۲۰ وبلاگ به عنوان وبلاگ منتخب، سه وبلاگ به عنوان وبلاگ برتر و ۷ وبلاگ به عنوان وبلاگ تأثیرگذار شناخته شدند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول