افشای در لحظه اطلاعات کاربران فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جهان‌نیوز، ابزار یاد شده که Topic Data نام دارد از قابلیت فراوانی برای پردازش لحظه به لحظه موضوعات و مسائلی که کاربران در فیس بوک در موردشان صحبت می کنند، برخوردار است و پس از بررسی انبوه اطلاعات تولید شده توسط افراد خلاصه ای از مباحث مهم را در مورد هر موضوع در اختیار شرکت های تجاری و آگهی دهندگان قرار می دهد.

اگر چه فیس بوک مدعی است این کار بدون افشای هویت کاربران صورت می گیرد، اما برخی صاحب نظران اعتمادی به این شرکت و ادعاهای آن ندارند و نگران افشای هویت خود برای انبوه آگهی دهندگان هستند.

بعد از برخی اعتراضات در این زمینه فیس بوک مدعی شده داده های کاربران را خود به طور ناشناس در اختیار DataSift قرار می دهد. این شرکت همچنین می گوید داده های کاربران بر روی سرورهایش باقی می ماند و تنها داده های جمع اوری شده و فشرده شده توسط فیس بوک به DataSift منتقل می شود. علاوه بر این قرار است داده های مذکور بعد از ۳۰ روز پاک شوند.

شرکت DataSift که در زمینه تجزیه و تحلیل انبوه اطلاعات یا همان big data تخصص دارد، با استفاده از ابزار یاد شده پست های میلیاردها کاربر فیس بوک، لایک ها و کامنت های آنان را مورد بررسی قرار می دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول