مذاکره استرالیا با شبکه‌های اجتماعی برای محدودکردن پیام‌های تروریستی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه دیلی تلگراف استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد دولت این کشور هفته جاری با فیس بوک، گوگل و یوتیوب در مورد راه هایی جلوگیری از افزایش افراط گرایی آنلاین به وسیله گروه تروریستی داعش در این شبکه ها مذاکره می کند.

مذاکرات دولت استرالیا با مقامات گوگل و نمایندگانی از شرکت های فرعی آن مانند یوتیوب درپی افزایش فریب خوردگان استرالیایی به وسیله این شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

سه نوجوان استرالیایی روز جمعه گذشته قصد پیوستن به داعش را داشتند که پلیس از سفر آن ها ممانعت کرد.

نمایندگان شرکت فیس بوک نیز هفته آینده در کانبرا پایتخت استرالیا با مقامات این کشور بحث و گفت وگو می کنند.

سخنگوی جرج براندیس، دادستان کل استرالیا روز چهارشنبه گفت که دولت این کشور در حال حاضر با بخش خصوصی و شرکای بین المللی در حال مذاکره در خصوص رسیدگی به محتوای افراطی شبکه های اجتماعی است.

وی شرکای کلیدی بین المللی را فیس بوک، گوگل و یوتیوب اعلام کرد.

موسسه بروکینگز در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی تنها در شبکه توییتر ۴۶ هزار حساب هوادار تروریست های داعش را رصد و شناسایی کرده است.

سه چهارم از این حساب های کاربری به زبان عربی و یک پنجم آنها به زبان انگلیسی فعالیت می کنند. متوسط تعداد دنبال کنندگان توییت های این حساب ها نیز یکهزار نفر بوده است.

وجود ۲۰ هزار ساعت فیلم و صدا در حمایت از تروریسم که در فضای آنلاین قرار گرفته است نشان می دهد رسانه های اجتماعی که کنترل آنها در دست غربی هاست، عامل انتشار پیام تروریسم در جهان هستند.

لوبنا عالم، کارشناس رسانه های اجتماعی در دانشگاه کانبرا، معتقد است دولت استرالیا در صورتی که قصد مقابله با پیام های افراطیون در شبکه های اجتماعی و غول های فناوری را دارد باید شکایت رسمی در خصوص مواد افراطی در این شبکه ها ارائه کند تا این موارد به صورت خودکار شناسایی و فیلتر شود.

دادستان کل استرالیا ماه گذشته اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار بودجه برای مبارزه با تبلیغات تروریستی به منظور هدف قرار دادن مواد افراطی آنلاین اختصاص داده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول