فرهنگ، قربانی سیاست زدگی دولتمردان

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از رسانیوز،مراد علی امین‏وند، رییس خانه فعالان فضای مجازی کشور، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فعالیت سه ساله شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب را برآورده نکرده است.

وی در ادامه افزود: خروجی فعالیت سه ساله این شورا به هیچ وجه قابل دفاع و عرضه نیست و متأسفانه اعضای شورا قدر این انتصاب از سوی رهبر انقلاب را ندانستند.

وی با انتقاد از روش پیش گرفته دولت در این زمینه خاطر نشان کرد: رویکرد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در مسأله زیر شاخت‏های اینترنتی در بین دولت مردان وجود ندارد و سعی دولت بیشتر به درآمد زایی از خرید و فروش اینترنت خارجی است.

این پژوهشگر عرصه فضای مجازی تصریح کرد: دولت عملا حکم قضائی صادره از سوی قوه قضائیه را اجرا نمی‏کند و درباره این عمل بهانه جویی می‏کند.

وی با اشاره به درآمد کلان دولت از خرید اینترنت خارجی ابراز داشت: از مهم‏ترین علل رهاکردن فضای مجازی تراکنش و چرخش مالی بسیار گسترده و پنهان برای دولت است و در هیچ جایی به صورت مشخص معلوم نیست این پول از کجا کسب و در کجا هزینه می‏شود.

امین‏وند اظهار داشت: برخی اعضا در این شورا به وضوح اذعان کرده‏اند که شبکه‏های اجتماعی و فضای مجازی آلوده است و بحران فرهنگی را رغم خواهد زد، اما برخی به سبب موج سواری سیاسی و حفظ شرایط سیاسی خود فرهنگ را قربانی اهداف خود می‏کنند.

وی در پایان با اشاره به بایکوت رسانه‏ای آسیب‏های فضای مجازی در جامعه اظهار داشت: وقتی در این شرایط مسؤولان کاری از پیش نمی‏برند حوزه و دانشگاه باید با دید روشن به هوشیارسازی مردم نسبت به آسیب‏های این فضا بکوشند و با مطالبه گری پیوسته مطالبه گری خود را داشته باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول