رابطه حضور در فضای مجازی و کاهش تمایل به ازدواج

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا دکتر بهمن بهمنی، افزود: شبکه‌های مجازی مانند وایبر، واتس‌اپ و فیس‌بوک ابزاری هستند که می‌توان از آن‌ها خوب یا بد استفاده کرد. برخی از مطالب این شبکه‌ها بازدارنده ازدواج و مروج فساد و بی‌ بند و باری هستند؛ البته برخی گروه‌ها در این شبکه‌ها مروج ازدواج هستند که می‌توان از آن‌ها حمایت و محتوا و ساختار شبکه‌های مجازی را هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر ارتبا‌ط‌هایی که در فضای مجازی برقرار می‌شود. دروغ، وهم و خیالات است و موجب اتلاف وقت می‌شود. در واقع هرچه قدر دسترسی افراد تسهیل شود، انگیزه انتخاب دائم کاهش می‌یابد. زمانی که فرد بتواند با افراد مختلف در ارتباط باشد و با آن‌ها درباره هر موضوعی حرف بزند و مکانیزمی برای راستی‌ آزمایی مطالب مطرح شده نباشد، تمایل افراد به ازدواج کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاثیر عضویت افراد در شبکه‌های مجازی تلفن همراه گفت: در حال حاضر هر یک از اعضای خانواده در منزل از شبکه‌های مجازی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و با هم حرف نمی‌زنند و تصمیم‌گیری نمی‌کنند. در نتیجه میزان تجربه موفقیت و شکست آنان کاهش می‌یابد.

بهمنی در پایان تصریح کرد: استفاده بیش ازحد از شبکه‌های مجازی به روابط عاطفی با ثبات و هدفدار ضربه می‌زند. در حال حاضر حتی روانشناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان در این زمینه مطالعه می‌کنند؛ چراکه روابط غیرحضوری شده و جای روابط چهره به چهره و مسئولانه را گرفته است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول