خوشحال کردن اطرافیان در شبکه های اجتماعی

به گزارش«وبلاگ نیوز» میثم لطفی در هفته نامه عصر ارتباط  نوشت – : به لطف افزایش حضور فناوری در زندگی روزمره، نحوه استفاده ما از هر ۲۴ ساعتی که سپری می شود نسبت به گذشته تغییر کرده است. فناوری به واسطه گستردگی خدمات خود زمینه لازم را فراهم کرده و به عقیده بعضی افراد، ما را مجبور کرده با دنیای مجازی تعامل بیشتری داشته باشیم و بخشی از زندگی روزمره را وابسته به آن پیش ببریم.

به یاد بیاوریم زمانی که هنوز شبکه های اجتماعی گستردگی فراوانی نداشتند، به طور میانگین در هر روز به ۲۰ تماس تلفنی پاسخ می دادیم و روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ پست الکترونیکی ارسال می کردیم که البته در آن زمان پذیرش این سرعت برای ارتباط مجازی با دیگران بسیار قابل ملاحظه بود.
اما با گذشته یک دهه و پیشرفت هر چه بیشتر فناوری، این روزها تنها دو یا سه تماس تلفنی را پاسخ می گوییم. کارایی پست الکترونیکی برایمان کمرنگ تر شده است و البته در طول روز هر بار که گوشی هوشمندمان را بررسی می کنیم ده ها پیام خصوصی و عمومی روی ابزارهای پیام رسان اینترنتی یا نرم افزارهای مخصوص شبکه های اجتماعی برایمان ارسال شده و این مسئله نشان می دهد که نسل جدید ابزارهای ارتباطی کارآیی بیشتری پیدا کرده اند.

خوشحال کردن اطرافیان در شبکه های اجتماعی

ساکنان هزاره سوم بخش بیشتری از زمان خود را به حضور در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند و حتی ابراز علاقه به اطرافیان و دوستان را از طریق همین پلتفرم ها به انجام می رسانند. افرادی که دور از خانواده خود در کشور دیگری زندگی می کنند، دانشجویانی که برای یک دوره زمانی از اعضای خانواده دور شده اند، اشخاصی که در ماموریت کاری به سر می برند و به عبارت دیگر، همه کسانی که دور از عزیزان خود زندگی می کنند، شبکه های اجتماعی را بهترین بستر برای ارتباط تعاملی و ابراز علاقه می دانند.

در این میان برخی شیفتگان شبکه های اجتماعی که در کنار نزدیکان و عزیزان خود حضور دارند و به عنوان مثال برای مادرشان هدیه ای تهیه کرده اند، در فضای مجازی هم به او تبریک می گویند تا از این طریق میزان علاقه خود به فرد مقابل را ثابت کنند.

شبکه های اجتماعی از این موضوع بهره برده اند و با ارائه ابزارهای کاربردی سعی کرده اند امکان ابراز علاقه کاربران به یکدیگر را آسان تر کنند. این مسئله باعث شده است تا فیس بوک شرایط برگزاری میهمانی مجازی را برای مشترکان خود فراهم کند.

اینستاگرام بلیت کنسرت های مختلف را به فروش برساند تا افراد در قالب هدیه آنها را برای یکدیگر تهیه کنند و دیگر شبکه های اجتماعی هر کدام به این نیاز کاربران پاسخ گویند. به هر حال اگر شما هم می خواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی عزیزان خود را تحت تاثیر قرار دهید و یک هدیه مجازی متفاوت برای آنها تهیه کنید، بهتر است یکی از روش های زیر را انتخاب کنید.

تبدیل یکی از نقل قول های Pinterest به کاغذ دیواری

از Pinterest به عنوان نسل جدید شبکه های اجتماعی یاد می کنند که ابزارهای مدرن را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. بر این اساس اگر شخصی را می شناسید که در Pinterest یا Tumblr عضو است و صحبت ها و نقطه نظرات خود را در آنها به اشتراک می گذارد، بهتر است یکی از جملات منتشر شده توسط او را روی صفحه بزرگ در قالب کاغذ دیواری چاپ کنید. سخت ترین بخش در این اتفاق، انتخاب یک جمله مناسب و تاثیرگذار است و زمانی که این کار به اتمام می رسد تاثیر آن را متوجه خواهید شد.

البته توجه داشته باشید که می توان این غافلگیری را به صورت کامل در دنیای مجازی انجام داد. این روزها سرویس های زیادی از جمله Wall Written، Wall Quotes و … راه اندازی شده اند که جمله مورد نظر شما را در قالب یک تابلوی بسیار زیبا طراحی می کنند. این سرویس ها در زمینه های مختلف، شکل های متفاوتی را ارائه می دهند تا در نهایت بتوانید بهترین تابلوی مجازی را در اختیار بگیرید و آن را برای فرد مورد علاقه خود ارسال کنید.

تبدیل نوشته های مجازی به دفتر خاطرات

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز پیام های مجازی فراوان ارسال می کنید، تالارهای گفتگو را مورد استفاده قرار می دهید، ایمیل می فرستید و به عبارت دیگر تمام ارتباطات شما در شبکه های اجتماعی محصور شده است، این روش برای شما بسیار اثرذگذار خواهد بود.

در این گفتگوها ممکن است شما به یک مسئله مهم اشاره کرده باشید، قرار ملاقات مهمی در آن تنظیم شده باشد یا اتفاق خاطره انگیزی رقم زده باشید.

این نوشته ها می توانند از آرشیو شبکه های اجتماعی بازیابی شوند و در کنار آن، مجموع نوشته ها و تصاویر شما در این پلتفرم ها گردآوری شوند. اگر علاقه زیادی به همسر خود دارید، تهیه نسخه چاپی از مطالب مذکور و صحافی آن در قالب یک کتاب می تواند او را به وجد آورد.
البته برخی ابزارهای رایگان ارائه شده اند که تمام مطالب شما را در اختیار می گیرند و در نهایت یک کتاب الکترونیکی جامع ارائه می دهند که تهیه این کتاب هم می تواند یک هدیه مناسب باشد.

تهیه نسخه واقعی از آلبوم های فیس بوک

حدود ۱۰ سال از تولد فیس بوک می گذرد و اگر از همان ابتدا عضو این شبکه اجتماعی بودید، هم اکنون یک آلبوم عکس جامع در اختیار دارید. این عکس ها به مناسبت های مختلف روی فیس بوک قرار گرفته اند و نوشته های دوستان شما زیر هر عکس یادآور خاطراتی است که اتفاقات مربوط به آن را نمایان می کند.

تماشای عکس های فیس بوک از جمله اتفاقاتی است که مرور آن می تواند هر کاربری را خوشحال کند و به همین دلیل اگر یک آلبوم حقیقی از این عکس ها چاپ کنید و آن را به فرد مورد علاقه خود بدهید، یکی از ارزشمندترین هدایا را برای او در نظر گرفته اید. البته شبکه اجتماعی فیس بوک سرویس ویژه ای در اختیار مشترکان خود قرار داده است که تمامی عکس ها را در قالب آلبوم مجازی به صورت مجزا تهیه می کند و به شما امکان می دهد این آلبوم را به عزیزان خود هدیه کنید.

شبکه های اجتماعی علاقمندی کاربران به یکدیگر را فرصت مناسبی می بینند تا بتوانند بر گستره فعالیت های جهانی بیفزایند و رضایت بیشتری از مشترکان خود جلب کنند. در بسیاری از شبکه های اجتماعی سرویس های ویژه برای ابراز علاقمندی افراد به یکدیگر راه اندازی شده است و برخی پلتفرم ها در این راستا هدایایی را به اعضای خود می دهند.

در Tumblr این خدمات به صورت محدود دیده می شود. با این وجود می توانید یک صفحه شخصی برای فرد مورد علاقه خود راه اندازی کنید و در آن از کلیپ های ویدیویی گرفته تا عکس، موسیقی و تصاویر متحرک را گرد هم آورید.

این صفحه شخصی به شما امکان می دهد کارت پستال های مورد علاقه خود را بسازیدو آن را هدیه کنید. سرویس مذکور که برای استفاده در مراسم و موقعیت های مختلف راه اندازی شده است، امکان ایجاد تصاویر متحرک مبتنی بر پسوند GIF را نیز فراهم می کند.

در شبکه اجتماعی Pinterest فضا به گونه متفاوتی تعریف شده است. شما یک تابلوی چند رسانه ای در اختیار دارید که روی آن می توانید انواع مختلف اطلاعات را نصب کنید. البته این تابلو می تواند به صورت عمومی یا اختصاصی منتشر شود. در این زمینه، گزینه های مختلفی پیش روی تان قرار می گیرد که به کمک آنها می توانید تابلوی خود را به بهترین شکل آماده کنید. با این اتفاق یک تابلوی مخفی در اختیار خواهید داشت تا پس از تکمیل نهایی، از آن رونمایی کنید.

اگرچه نرم افزارهای فراوانی برای تنظیم تصاویر ویدیویی موجود است اما شبکه اجتماعی Google Plus یکی از بهترین ابزارها را برای این کار ارائه می دهد. اگر در رایانه شخصی خود از مرورگر اینترنتی Chrome استفاده می کنید، تمام مزایای Google Plus برای ساخت یک کلیپ ویدیویی اختصاصی را در اختیار خواهید داشت.

ابزار مخصوصی که شبکه اجتماعی گوگل ارائه کرده است به شما امکان می دهد مجموعه ای از عکس های خاطره انگیز را در اختیار بگیرید، قسمت هایی از تصاویر ویدیویی شخصی را که جذابیت بیشتری دارد جدا کنید، موسیقی دلخواه را برگزینید و در نهایت یک کلیپ ویدیویی ویژه با همه جزییات منحصر به فرد هدیه دهید.

یک تابلوی اختصاصی در شبکه های اجتماعی

دراین کلیپ ویدیویی نوشته های مورد نظر هم می توانند لحاظ شوند و به عبارت دیگر، هر آنچه فکر می کنید فرد مورد علاقه تان را خوشحال می کند در سرویس ویژه Google Plus برای ساخت کلیپ های ویدیویی آورده شده است.

قابلیت تولیدکلیپ های ویدیویی در این پلتفرم با دیگر شبکه های اجتماعی از جمله Vine، You Tube، اینستاگرام و … سازگاری دارد تا به صورت مستقیم بتوانید تصاویر ویدیویی منتشر شده در آنها را هم در اختیار بگیرید و در نتیجه بهترین کلیپ ویدیویی را برای خود و فرد مورد علاقه تان تهیه کنید.

تابلوهای واقعی از تصاویر اینستاگرام

این روش برای بزرگ کردن بهترین عکس های شما در اینستاگرام به کار گرفته می شود و در هزینه و زمان شما برای تهیه هدیه مجازی صرفه جویی می کند.

«مرکز عکسبرداری دیجیتالی آمریکا» با اینستاگرام قراردادی منعقد کرده است که به موجب آن تمامی مشترکان این شبکه اجتماعی می توانند عکس های مورد علاقه خود را با حداقل هزینه روی صفحات چوبی حک کنند. این کار نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری ندارد و کاربر به کمک ابزار موجود در اینستاگرام تابلوی مورد دنظر خود را سفارش می دهد تا چند روز بعد آن را در اختیار بگجیرد. برای کاربران اینستاگرام که در خارج از آمریکا حضور دارند نیز گفته شده است که آنها می توانند با مراجعه به مراکز تابلوسازی این کار را با هزینه بسیار اندک انجام دهمند.

با این وجود اگر چند عکس ویژه در اختیار داشتید و امکحان حک کردن آنها روی تابلوهای چوبی ممکن نبود، می توانید از ابزار ویژه اینستاگرام برای ساخت یک قاب عکس مجازی استفاده کنید. این ابزار شامل فیلترهای مختلف می شود تا عکس مورد نظر را برای مناسبت های مختلف تزیین کنید و آن را به فرد مورد علاقه خود هدیه دهید.

این روش ها نشان می دهد که ابراز علاقه مجازی کاربران برای هر یک از شبکه های اجتماعی اهمیت فراوان دارد. توییتر براساس آخرین بررسی خود اعلام کرد که در روز کریمس بیش از ۶۰ درصد بزرگسالان آمریکایی که قصد داشتند به فرد مورد علاقه خود هدیه دهند، ابزارهای موجود در شبکه های اجتماعی را انتخاب کردند.

مرکز History.com نیز براساس روندی که طی چند سال اخیر دیده شده است توضیح داد که در این روز تنها در آمریکا بیش از ۱۵۰ میلیون کارت پستال از طریق شبکه های اجتماعی ارسال شده است و میلیون ها نفر در سراسر جهان این روز را در پلتفرم های رسانه ای جشن گرفته اند.

شایان ذکر است که فروشگاه های اینترنتی در آخرین روز سال میلادی گذشته به ازای هر کاربر اینترنتی ۱۱۶ دلار از محصولات خود را به فروش راسندند که این رقم نسبت به قبل رشد ۱۱ درصدی در فروش اینترنتی محصولات برای روز کریسمس را نشان داد.

کارشناسان اعلامخ کردند که این روند به دنبال افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی صورت گرفته است. مرکز تحقیقاتی BI Intelligence در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد طی سه سال گذشته حجم فروش محصولات از طریق شبکه های اجتماعی نسبت به فروشگاه های اینترنتی رشد سه برابری را تجربه کرده است.

این مرکز تحقیقاتی بر این باور است که از سال ۲۰۱۲ به بعد بخش قابل ملاحظه ای از خریدهای آنلاین از طریق آگهی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بخصوص فیس بوک و Pinterest صورت گرفته است و این پلتفرم ها اتفاقاتی مانند روز کریسمس و دیگر مناسبت ها را یک فرصت ایده آل می بینند تا ضمن افزایش تعداد مشترکان، بتوانند درآمدهای خود را بالاتر ببرند.

مجموع درآمدهای حاصل از فروش محصولات در شبکه های اجتماعی طی یک سال گذشته از مرز ۷۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است که این رقم، رشد ۶۰ درصدی را در بازار تجارت الکترونیکی اجتماعی نشان می دهد و همین مسئله باعث شده است تا فیس بوک و توییتر به این نتیجه برسند که در آینده نزدیک در کنار کلیدهای لایک و کامنت، کلید خرید را هم قرار دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول