درستی یا نادرستی اخبار در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، ابزارهای نوین ارتباطی اگرچه یک فرصت استثنایی برای جبران عقب ماندگی های کشورهای درحال توسعه است ولی بی توجهی و عدم آشنایی با نحوه کاربرد آنها می تواند بر دیگر بخشهای جامعه تاثیر نامطلوب بر جای گذارد.

امروزه از طریق نرم افزارهای ارتباطی موجود در گوشی های هوشمند مطالبی مورد استفاده قرار می گیرد که هم می تواند جنبه آموزشی داشته باشد و هم باعث بروز مخاطره در جامعه شود.

هرچند دیگر نمی توان با روش های سنتی افراد و جامعه را به سوی یک تحول پیچیده و عظیم سوق داد ولی با وجود نرم افزارهای پیچیده هیچکس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست.

در کنار نکات مثبت نرم افزارهای ارتباطی بعضا اخباری در زمینه های مختلف اعم از پزشکی (اعلام خطر کردن از استفاده برخی داروها)، اقتصادی و یا اجتماعی منتشر می شود که جز ایجاد مخاطره و دلهره در بین افراد جامعه کاربرد دیگری ندارد.

قدرت نرم افزارهای ارتباطی به قدری است که با ارسال یک پیامک در زمانی بسیار کوتاه این مطلب در سطح وسیعی گسترش می یابد و موجب تاثیرگذاری بر روی برخی کاربران می شود.

ارسال برخی اخبار که صحت و سقم آن واقعیت نداشته باشد نه تنها اثرات جبران ناپذیری دربر خواهد داشت بلکه اثرات آن می تواند مدت ها در جامعه باقی بماند.

به نظرمی رسد در کنار کاربردهای مختلف از این نرم افزارهای ارتباطی نسبت به سلامت و درستی اخبار منتشره نیز تلاش شود.

درحرفه خبرنگاری منبع خبر مهمترین موضوعی است که بعد از صحت اخبار مورد توجه قرار می گیرد بنابراین کاربران باید تلاش کنند در فضای مجازی قبل از انعکاس و انتشار اخباری که دریافت می کنند برای ارسال از صحت و منبع آن مطمئن شوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول