هتاکان حیثیت دختر جوان در دام فتای کردستان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ابتکار، سرهنگ «فرامرز شاکری» رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در تشریح این خبر بیان داشت: مدتی پیش پرونده ای با موضوع نشر اکاذیب و هتک حیثیت خانمی جوان در فضای مجازی به پلیس فتا ارجاع داده شد، که با توجه به حساسیت موضوع، پیگیری پرونده در اولویت کاری ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده نشان داد، اخیرا شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تانگو صفحه ای به نام وی ایجاد کرده و عکس های شخصی وی را در صفحه مورد نظرقرارداده است و از آن طریق با دوستان و آشنایانش در فضای مجازی چت نموده و از طرف وی تصاویر و مطالب غیر اخلاقی برای آنها ارسال می‌نماید، که این کار باعث هتک حیثیت وی وخانواده اش شده است.

رئیس پلیس فتای کردستان اضافه کرد: در این راستا با کار فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری هویت گردانندگان صفحه مذکور که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار نیز می‌باشند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اعتراف صریح متهمان، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده اعتراف کردند چند ماه پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با شاکی پرونده آشنا شده و تصاویر شخصی وی و کلیه اطلاعات مربوط به دوستانش را از صفحه فیسبوکش دانلود و سپس در شبکه اجتماعی تانگو صفحه ای به نام وی ایجاد کرده اند و از آن طریق با دوستانش در فضای مجازی چت کرده و تصاویر مبتذل و مستهجن اینترنتی را برای آنان ارسال کرده اند.

سرهنگ شاکری در خاتمه خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده برای متهمان به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب قرار قانونی مناسب صادر و بازداشت شدند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول