عکس های خصوصی نوروزی خود را بر روی شبکه های اجتماعی قرار ندهید

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از پلیس فتا، سرگرد حمید کیانی با بیان اینکه برخی از افراد از عکس های شخصی کاربران سوء استفاده می کنند، گفت: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر بیش از آن که به نرم افزارها و قابلیت های شبکه های اجتماعی بستگی داشته باشد به خود کاربران بستگی دارد که چگونه از حریم خصوصی خود در این فضا مراقبت و نگهداری نمایند.
وی ادامه داد: متاسفانه کاربران زیادی بدون توجه به حساسیت این موضوع و فقط جهت سرگرمی و یا فراخوان های اعلام شده از سوی سایت های خاص اقدام به بارگذاری تصویر شخصی و خصوصی خود در فضای سایبر می کنند. در حالیکه هیچ کدام از این سایت ها در قبال فراخوان های خود برای حفظ امنیت عکس های کاربران تضمین و ضمانتی نداده اند.
سرگرد کیانی با بیان اینکه بسیاری از عکس های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار می گیرد، گفت: پرونده های اخاذی زیادی در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه خود کاربران به دلیل اهمال و عدم توجه به حریم خصوصی خود برای خود و خانواده شان ایجاد مشکل کرده اند.
سرپرست اداره جرم یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا از خانواده ها خواست تا با نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود مانع سوء استفاده مجرمان از عزیزانشان شوند و هدایتگر آنها به فعالیت های پاک در فضای سایبر باشند.
وی به خانواده ها توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع انتشار آنها در فضای سایبر از سوی فرزندانشان شوند.
سرگرد کیانی گفت:  کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و به فراخوان های سایت ها برای این ایام که دعوت کرده است تا عکس ها و کلیپ های نوروزی خود را در سایت ها بارگذاری کنند اهمیت ندهند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول